اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در آستانه سفر اولاند به فلسطین اشغالی

پرز: از مواضع فرانسه در مذاکرات هسته‌ای تشکر می‌کنیم

رئیس رژیم‌ صهیونیستی در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی از مواضع پاریس در قبال برنامه هسته‌ای ایران تمجید کرده و تداوم فشارهای بین‌المللی بر تهران را خواستار شد.

پرز: از مواضع فرانسه در مذاکرات هسته‌ای تشکر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شیمون پرز» روز شنبه در گفت‌وگو با یک روزنامه فرانسوی از مواضع پاریس در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران تمجید کرد و گفت جامعه بین‌الملل باید به اعمال فشار علیه ایران ادامه دهد.

ایران و گروه 1+5 هفته گذشته دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در ژنو سوئیس برگزار کردند. منابع دیپلماتیک می‌گویند طرفین در آستانه امضای توافقنامه اولیه بوده‌اند، اما مخالفت‌های «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه از تحقق این موضوع جلوگیری کرده است. «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه امروز برای دیداری سه روزه راهی فلسطین اشغالی شده است.

«شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه دیروز خود با بیان اینکه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دیگر کشورهای خاورمیانه را نیز به فکر دستیابی به این بمب‌ها می‌اندازد، گفته است: ما به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که اگر ایران بمب بسازد، همه کشورهای خاورمیانه نیز می‌خواهند همین مسیر را بروند.

رژیم‌صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه است. تعداد کلاهک‌های اتمی این رژیم که هنوز معاهده منع گسترش را نیز امضا نکرده، تا 400 عدد هم گزارش شده است. اسرائیلی‌ها سال‌هاست در این مورد سیاست نه رد و نه تائید را در پیش گرفته‌اند.

پرز امروز قرار است بعد از ورود اولاند به فلسطین اشغالی با وی دیدار داشته باشد. مذاکرات هسته‌ای ایران، روند مذاکرات سازش و نهایتا تلاش برای ارتقای سطح مراودات تجاری از جمله مهمترین موضوعات مورد بحث در این دیدارها خواهد بود.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 چهارشنبه این هفته در ژنو برگزار می‌شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از فرانسه خواسته است از مواضع خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران، کوتاه نیاید.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول