اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات مازندران خبر داد

صدور مجوز 10 نشریه جدید در مازندران

رئیس خانه مطبوعات مازندران با اشاره به اینکه ساماندهی خبرنگاران همواره جزو دغدغه‌های ما بوده است از صدور مجوز 10 نشریه جدید در مازندران خبر داد.

صدور مجوز 10 نشریه جدید در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،رضا برمکی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران در سالن کنفرانس اداره کل ارشاد استان، اظهار داشت: مسکن خبرنگاران غرب مازندران، بعد از دو سال مسکوت ماندن، با تصویب تسهیلات 45 میلیون تومانی برای هر واحد، از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه مجوز انتشار 10 نشریه جدید در مازندران صادر شده است، افزود: درخواست دریافت تسهیلات 54 میلیون تومانی برای برگزاری چهار دوره آموزشی، نمایشگاه و جشنواره مطبوعات داشتیم که تاکنون یک ریال هم دریافت نکردیم.

برمکی با اشاره به اینکه با اختصاص این اعتبار، دوره آموزشی در آذرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: اوایل اسفندماه هم جشنواره و نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شود.

رئیس خانه مطبوعات مازندران با بیان اینکه بر اساس اساسنامه انتخابات نمایندگان خانه مطبوعات استان در شهرها برگزار می‌شود، ادامه داد: نمایندگان خانه مطبوعات دیگر به صورت انتصابی نیستند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ساری زمینی به مساحت 510 متر را برای احداث خانه مطبوعات واگذار کرده است، گفت: از استاندار تقاضا داریم این پروژه را به عنوان یک پروژه اولویت‌دار در نظر بگیرد.

برمکی با بیان اینکه تراز مالی سال 91 آماده است و در اختیار بازرسان خانه مطبوعات قرار دادیم، یادآور شد: 10 ماه گذشته و اگر بازرسان، ایرادی به این تراز مالی دارند به ما اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی خبرنگاران همواره جزو دغدغه‌های ما بوده است، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی خبرنگاران، به ما طرح و ایده ارائه دهید.

رئیس خانه مطبوعات مازندران با بیان اینکه تاکنون هر طرحی برای ساماندهی خبرنگاران در نظر داشتیم، به دلایلی با شکست مواجه شده است، گفت: نیازمند همکاری مدیران مسئول و سردبیران نشریات هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی از مدیران مسئول و سردبیران تقاضا کردیم برای ساماندهی، اسامی خبرنگاران را اعلام کنند، اظهار داشت: یکی از نشریات نام 10 خبرنگار را ارسال کرده بود که به جرأت می‌توانم بگویم شش نفر از اقوام خود را معرفی کرده بود و خبرنگار نبودند.

برمکی با بیان اینکه ارشاد، رئیس خانه مطبوعات نیست و فقط نظارت دارد، تصریح کرد: اعتقاد دارم ارشاد و خانه مطبوعات باید در کنار هم باشند.

رئیس خانه مطبوعات مازندران آخرین خبرها نشان می‌دهد که رسانه‌های مجازی هم می‌توانند به خانه مطبوعات ملحق شوند، ادامه داد: اما هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول