اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

علی رجبی در گفت‌وگو با فارس:

هزینه‌کرد بودجه در امور قرآنی سرمایه‎گذاری است

حافظ درجه یک قرآن با اشاره به اینکه هزینه‌کرد بودجه در امور قرآنی سرمایه‎گذاری است، گفت: تحقق مطالبه رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن، هویت مذهبی و پایه‌های دینی و اعتقادی کشور را مستحکم می‌کند و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

هزینه‌کرد بودجه در امور قرآنی سرمایه‎گذاری است

«علی رجبی» حافظ درجه یک قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، گفت: اهمیت دادن به قرآن یکی از اصول مهم در پایداری نظام اسلامی است، چرا که در قرآن دستورات جامع زندگی بشر عنوان شده است بنابراین، اگر قرآن به خوبی به مردم شناسانده و در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه استفاده شود به نتایج غیرقابل تصوری خواهیم رسید.

انس با قرآن مانع تهاجمات اخلاقی و فرهنگی بیگانگان می‌شود

رجبی با اشاره به اینکه حفظ و انس با قرآن مانع تهاجمات فرهنگی و اخلاقی می‌شود، ادامه داد: کسی که وارد عرصه‌های قرآنی می‌شود و قرآن را حفظ می‌کند از تیرباران تهاجم‌های فرهنگی و اخلاقی در امان خواهد بود و به جای تأثیرپذیری از اطراف، تأثیرگذاری مناسبی در فرهنگ جامعه خواهد داشت، چرا که توجه به قرآن همچون سپری در برابر مشکلات است.

هزینه‌کرد بودجه در امور قرآنی سرمایه‎گذاری است

این حافظ درجه یک قرآن با بیان اینکه هزینه‌کرد بودجه در امور قرآنی به نوعی سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رمضان سال 90 توصیه کردند که بهتر است 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، این فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که تربیت حافظان قرآن هویت مذهبی و پایه‌های دینی و اعتقادی کشور را مستحکم می‌کند.

ارتباط با قرآن زندگی افراد را ضربه‌ناپذیر می‌کند

وی با اشاره به اینکه اگر ارتباط مردم با قرآن کمرنگ شود زندگی افراد جامعه نیز ضربه‌پذیر خواهد شد، اظهار داشت: اگر مسئولان برای ورود جوانان در عرصه‌های قرآنی برنامه‌ریزی نکنند، موج تهاجمات فرهنگی بیگانگان افراد را به سوی انس با فرهنگ غربی ترغیب می‌کند، بنابراین مسئولان باید با برنامه‌ریزی از ترویج فرهنگ قرآنی جلوگیری کرده و مردم را به سوی انس با مبانی قرآنی تشویق کنند.

رجبی در پایان با بیان اینکه توجه به معانی قرآنی سبب رشد و پیشرفت جامعه می‌شود، گفت: حرکت در عرصه‌های قرآنی سعادت دنیوی و اخروی را در پی دارد، بنابراین رسیدن به تعالی با توجه و انس با قرآن و مضامین الهی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول