اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

شهرداری پروژه‌های خوبی را روی میز دارد

شهردار شیراز گفت: خروج سرمایه‌‌گذاران از شهر شیراز را قبول نداریم چراکه شهرداری پروژه‌های خوبی را روی میز گذاشته است.

شهرداری پروژه‌های خوبی را روی میز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه مدیریت شهردار این شهر، علیرضا پاک‌فطرت در نشست هم‌اندیشی ادواری انبوه‌سازان استان فارس، استفاده از مصالح بومی و اجرای نماهای ایرانی اسلامی، رعایت اصلاح الگوی مصرف، نورپردازی بسیار خوب و میزان بالای گرفتن پروانه ساختمانی را از جمله شاخص‌های استفاده از تخفیف‌های عوارضی برای انبوه‌سازان برشمرد و اظهار داشت: برای تشویق ساخت و ساز در مناطق کمتر برخوردار سیاست پایین نگه داشتن عوارض را باید دنبال کرد تا توسعه موزون شهر محقق شود.

وی تصریح کرد: خلاصه‌نویسی کتابچه عوارض شهرداری به عنوان تکلیف در دستور کار شهرداری قرار دارد و در آینده نزدیک به صحن شورا ارائه می‌شود تا برای اجرا در سال 93 آماده شود.

پاک‌فطرت تدوین این کتابچه را موجب حاکمیت شفافیت درآمدی در شهرداری دانست و گفت: با این کتابچه 15 صفحه‌ای چشم‌بسته می‌شود محاسبه عوارض را در هر نقطه شهر انجام داد.

شهردار شیراز از اعلام آمادگی شهرداری برای شکل‌گیری کمیته‌ای مشترک میان سازندگان و مدیران شهرداری فارغ از دید بازاری و درآمدی و با نگاه غالب شهرسازی خبر داد و ابراز داشت: به زودی با ایجاد دفاتر مهندسی و برون‌سپاری بخشی از خدمات شهرداری، به کنترل نقشه تا سقف 2 هزار متر زیربنا نیازی نخواهد بود و سازمان نظام مهندسی و مهندسانی که مهرش پای نقشه خورده است پاسخگوی فنی نقشه خواهند بود.

شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری باید به اصل خود برگردد و کاری به پلان ساختمانی افراد نداشته باشد و به بعد شهرسازی شهر توجه کند.

وی همچنین به تعریف پروژه‌های مشارکتی بسیار خوب در شهرداری شیراز اشاره کرد و ادامه داد: نمی‌دانم مشکل چیست که کسی در فراخوان‌های سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها مشارکت نمی‌کند.

پاک‌فطرت افزود: امروز سود در ساخت و ساز مراکز گردشگری و تفریحی و نه در پاساژهای تجاری است.

وی خاطرنشان کرد: خروج سرمایه‌‌گذاران از شهر شیراز را قبول نداریم چراکه شهرداری پروژه‌های خوبی را روی میز گذاشته است.

شهردار شیراز از ضرورت برگزاری نشست‌های مشترک سازندگان و شهرداری با دستگاه‌های خدمات‌رسان سخن گفت و افزود: باید به دنبال مدیریت یکپارچه شهری بود.

وی به علاقه‌مندی مردم شیراز برای بیرون ماندن در شب اشاره کرد و گفت: باید شب‌های شیراز روشن شود و سازندگان به جای چانه‌زنی برای گرفتن تراکم سنگین در زمین‌های کوچک به دنبال نورپردازی در ساختمان‌ها و ساخت و ساز در زمین‌های بزرگ باشند.

آمادگی انبوه‌سازان فارس برای مشارکت در طرح‌های شهرداری

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان استان فارس نیز در این نشست با اشاره به مشکلات سازندگان و انبوه‌سازان در شرایط رکود اقتصادی حاکم بر کشور خواستار شفافیت قوانین درآمدی شهرداری و دستیابی به راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات سازندگان شد.

علیرضا جوکار افزود: برای جلوگیری از تصمیمات طولانی‌مدت و سلیقه‌ای در شهرداری‌های مناطق باید یک‌سری قوانین شهرداری شسته و رفته شود.

وی در پایان از آمادگی انبوه‌سازان و اعضای این انجمن برای ورود به پروژه‌های مشارکتی شهرداری خبر داد.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول