اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن مصالح ساختمانی استان اصفهان:

بازار مصالح ساختمانی با رکود مواجه است

نایب رئیس انجمن مصالح ساختمانی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اعلام اینکه در دولت گذشته میزان ساخت و ساز و مصرف مصالح ساختمانی نسبت به قبل نوسان بیشتری داشت، گفت: این مسئله مشکلاتی مانند عدم امکان برنامه‌ریزی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند.

بازار مصالح ساختمانی با رکود مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، رضا چینی با بیان اینکه سیاست‌های دولت برای مهار نقدینگی و رکود ناشی از تورم همچنان تدوام دارد، اظهار کرد: بعد از انتخابات اقدامی از سوی دولت برای تغییر شرایط بازار مصالح ساختمانی  صورت نگرفته و همچنان دستور جدیدی صادر نشده است؛ در واقع دولت هنوز در حال برنامه‌ریزی و رایزنی برای تعیین سیاست‌های مسکن است.

وی افزود: دولت یازدهم برای مسکن برنامه‌ای بلند مدت و کاملا کارشناسی شده، طرح‌ریزی کند، حتی اگر تدوین این برنامه مدتی زمان ببرد و بازار را در رکود نگه دارد.

نایب رئیس انجمن مصالح ساختمانی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین تصریح کرد: به دلیل نبود بودجه کافی برای مسکن مهر، مصالح با کیفیت در آن استفاده نشد.

وی درباره تاثیر ساخت مسکن مهر بر بازار مصالح ساختمانی عنوان کرد: می‌شود گفت تاثیر آن مثبت بود اما سازندگان این نوع مسکن به دنبال اجناس درجه 2 و 3 بودند.

چینی اضافه کرد: مسکن مهر با مصالح ارزان قیمت و فاقد کیفیت مطلوب ساخته شد و ما به دنبال ایجاد استانداردی برای نظارت بر کاربرد مصالح در این طرح بودیم که عملی نشد.

وی اعلام کرد: توقف این طرح، بر بازار مصالح ساختمانی تاثیر منفی ندارد، بلکه به دلیل توجه بازار به محصولاتی با کیفیت مرغوب، وضعیت بهتر هم می‌شود.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به نبود زیرساخت‌هایی مانند مدرسه و مراکز بهداشتی برای این نوع مسکن‌ها، گفت: هزینه‌هایی که در حال حاضر برای فراهم آوردن زیرساخت‌ها نیاز است، باید در کاربرد مصالح ساختمانی مناسب‌تر و ساخت و ساز مسکن‌ها در مکانی بهتر صرف می‌شد.

انتهای پیام/63012/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول