اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گمانه‌زنی تا رایزنی در انتخاب فرماندار

چه کسی سکان هدایت نهمین فرمانداری بناب را به دست می‌گیرد

سکان هدایت یکی از شهرستان‌های مهم آذربایجان شرقی را چه کسی عهده‌دار خواهد شد.

چه کسی سکان هدایت نهمین فرمانداری بناب را به دست می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، این سئوال ذهن مردم شهرستان بناب را به خود مشغول ساخته و مردم می‌پرسند چه کسی به عنوان نهمین فرماندار بناب انتخاب خواهد شد.

ناگفته پیداست که چشم مردم این شهرستان فعال در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، علمی و حوزوی به کیاست دولت تدبیر و امید است و اینکه در روزهای آتی استاندار آذربایجان‌شرقی که خود نیز به تازگی سکان امور اجرایی استان را به دست گرفته است، چه کسی را برای مدیریت ارشد اجرایی شهرستان بناب انتخاب خواهد کرد؟

هر چند چهره‌های مطرح و شایسته‌ای برای تصدی فرمانداری بناب در فهرست کاندیداهای مطرح به چشم می‌آیند، اما پیش‌بینی اینکه چه کسی در این بین لباس فرمانداری را بر تن خواهد کرد، کمی دشوار به نظر می‌رسد.

به هر حال مسئولیت فرمانداری باید به دستان کسی سپرده شود که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان شناخت کافی داشته باشد و در عین حال به دغدغه‌های مردم و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این خطه توجه کند.

شخصیت‌ها و افراد توانمندی در سطح شهرستان و استان وجود دارند که می‌توانند امانتدار مناسبی برای کلیدداری فرمانداری بناب باشند. اما قبل از هرگونه انتخاب و تصمیم‌گیری باید این واقعیت را در نظر داشت که دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست و نباید در انتخاب مدیر ارشد اجرایی شهرستان از افراد کم تجربه و بدون سابقه مدیریتی حداقل در این شهرستان که به دلایل کافی و وافی از اهرم‌های تأثیرگذار در فضای اقتصادی، آموزشی و فرهنگی استان بهره می‌برد، استفاده کرد.

در فهرست بلند بالای افراد مطرح شده برای تصدی فرمانداری بناب به اشخاصی همچون  حسین عباس‌زاده بخشدار اسبق مرکزی بناب، سیدولی آتش زر، سعید کاشانی معاون فعلی فرماندار مراغه و ... بر می‌خوریم که نام کاشانی در محافل سیاسی بیش از سایرین مطرح است. اما مردم تلاشگر شهرستان بناب قطعاً در انتخاب مدیر ارشد شهرستان بیشتر دنبال یک فرد اجرایی قدرتمند هستند تا یک فرد سیاسی.

از این رو مردم‌داری و مردم‌مداری و بهره‌مندی از حداکثر فرصت‌ها برای خدمتگزاری به مردم و برای مردم، این ولی نعمتان جامعه ضرورتی آشکار است که این خصیصه همواره مهمترین مسئولیت همه خدمتگزاران است و مسئولانی که به موقع و در هنگام تصدی مسئولیت‌ها به این مهم توجه داشته‌اند، نام نیک آنها در هر کوی و برزن بر سر زبان‌ها جاویدان مانده است.

حضور و فعالیت دلسوزانه، متعهدانه و مسئولانه بهنام رضوانی فرماندار سابق بناب در میان مردم و مردم‌داری بی ریای ایشان نمونه‌ای شایسته از تلاش صادقانه، دلسوزانه و آگاهانه یک فرماندار است که از وی مدیری خدوم، مردمی، موفق و آشنا به دردها و مشکلات مردم ساخت و از خود آثار ماندگاری را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بناب بجای گذاشت. از این روا میدواریم فرماندار جدید بناب نیز بتواند با عنایت خاص به این موضوع مهم، دستاوردهای ارزنده‌ای را برای مردم قدرشناس بناب که مردمان آن به کار و تلاش شهرت دارند؛ داشته باشد.

و در نهایت انتظار می‌رود در رایزنی‌های بین دولت و مسئولان شهرستان برای گزینش فرماندار، ملاک انتخاب بر اساس منافع شهرستان باشد و نه منافع جناح سیاسی، یا فرد خاص.

مردم دوست دارند بناب با بازگشت به چندسال قبل خود در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار گیرد و بطور قطع و یقین انتخاب فردی برای مدیریت یکی از شهرهای مهم و حساس استان آذربایجان‌شرقی که سابقه درخشانی دارد، این مسیر را هموار خواهد کرد و این گزینش انتظار و مطالبه مردم شهرستان بناب از دولت تدبیر و امید نیز هست.

انتهای پیام/60002/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول