اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نخستین روز هفته کتاب

مراسم غبارروبی مزار شهدای قزوین برگزار شد

مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای قزوین همزمان با نخستین روز از بیست و یکمین هفته کتاب با حضور سرپرست و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های این استان برگزار شد.

مراسم غبارروبی مزار شهدای قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کارکنان اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین بعد از ظهر امروز با حضور در گلزار شهدای شهر قزوین ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

در این مراسم معنوی، کارکنان کتابخانه‌های قزوین ضمن تأکید بر ادامه راه شهدای گران‌قدر و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، از ارواح مطهر شهدا، موفقیت هرچه بیشتر در عرصه خدمت‌رسانی و کتابخوانی را خواستار شدند.

عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

محمدرضا مولایی نیز با بیان اینکه از 25 آبان تا دوم آذر ماه هفته کتاب و کتابخوانی نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری دو جلسه نقد کتاب ملی، برگزاری سوگواری کتاب با حضور مداحان، تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور و نخستین عضو هر کتابخانه، مسابقه بزرگ فرهنگ شهروندی با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین و مسابقه بزرگ قصه‌گویی و نقاشی با همکاری بانک صادرات اجرا می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: تهیه بروشور کتاب‌های استان قزوین، تجلیل از ادبا و استادان در احیای سطح فرهنگ کتاب، عضویت رایگان دانش‌آموزان قزوینی در کتابخانه، معرفی جدیدترین کتاب‎های عاشورا و حماسه حسینی، اجرای طرح اهدای کتاب توسط خیران در هیئت‌های مذهبی و نماز جمعه با هدف جذب مشارکت‌های مردمی در ترویج فرهنگ کتاب، برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب استانی به منظور قدردانی از کارشناسان اصلی کتاب از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در هفته یاد شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین متذکر شد: برگزاری بزرگداشت روز سعدی، روز شعر و ادب فارسی، بزرگداشت استاد شهریار و حافظ و جشن سادات عضو فعال کتابخانه از برنامه‌های این اداره کل در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/2667/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول