اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار اصفهان

مطالعات آمایش سرزمین و سند راهبردی توسعه اصفهان ارائه شد

با حضور استاندار اصفهان در جلسه‌ شورای برنامه‌ریزی استان، مطالعات آمایش سرزمین و سند راهبردی توسعه استان اصفهان ارائه شد.

مطالعات آمایش سرزمین و سند راهبردی توسعه اصفهان ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان که با بررسی و ارائه‌ مطالعات آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی توسعه استان برگزار شد، اظهار کرد: شأن و جایگاه شورای برنامه‌ریزی استان سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعاتی است که در این شورا مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث آمایش سرزمین کارهای مهمی در پیش داریم، افزود: بعد از ارائه‌ی این سند فعالیت‌های بعدی ما در پیشرفت و توسعه‌ استان اثرگذار است.

استاندار اصفهان هم‌فکری و تعامل در کارها را به عنوان یک اصل در پیشبرد امور دانست و تصریح کرد: فراگیر شدن طرح آمایش سرزمین مستلزم همکاری و تعامل همه حوزه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طرح آمایش شامل انسان، فعالیت و زمین است، ادامه داد: در بحث آمایش سرزمین همه‌ حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی وارد عمل می‌شوند.

زرگرپور به نقش حوزه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی در این سند اشاره کرد و افزود: نیروهای امنیتی و نظامی جایگاه مشخصی را در این خصوص دارند و اگر بسترهای امنیتی نباشد بسترهای توسعه نیز ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مباحث دیگر نیز باید با در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و امنیتی پیش رود، از مسئولان خواست کارگروهی در این خصوص تشکیل و به بررسی جایگاه مباحث سیاسی و امنیتی در مطالعات آمایش سرزمین بپردازند.

استاندار اصفهان بحث خرده‌فرهنگ‌ها در استان اصفهان را یکی از مقوله‌های مهم برشمرد و افزود: نادیده گرفتن این موضوع به یک تضاد در جامعه تبدیل می‌شود که باید کارهای جدی در این رابطه صورت گیرد.

انتهای پیام/63012/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول