اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهلت یک هفته‌ای نمایندگان منتقد به وزیر کشور

اکبریان: برخی انتصابات در استانداری‌ها نمایندگان را نگران کرده است

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: اگر طی یک هفته وزارت کشور برای رفع نگرانی نمایندگان درباره برخی انتصاب‌ها در استانداری‌ها اقدام جدی انجام ندهد، طرح سئوال از وزیر کشور به جریان می‌افتد.

اکبریان: برخی انتصابات در استانداری‌ها نمایندگان را نگران کرده است

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از معرفی آقای رحمانی فضلی برای تصدی وزارت کشور، نمایندگان مجلس چندین دیدار با وی داشته و برنامه‌های ایشان را برای اداره این وزارتخانه و همچنین انتصاب استاندارها جویا شدند.

وی تصریح کرد: در این دیدارها وزیر کشور برنامه‌های خود را تشریح و با تاکید بر تعامل ویژه و مثبت با مجلس درباره برخی تصمیم‌ها از جمله انتصاب استانداران دیدگاه‌های خود را با نمایندگان در میان گذاشت.

نماینده مردم کرج در خانه ملت ادامه داد: مجلس با استماع برنامه‌ها و اهداف آقای رحمانی فضلی به وی رای اعتماد داد، اما متاسفانه مشاهده شد که تصمیم‌هایی در استانداری‌ها اتخاذ می‌شود که کارشناسی‌شده نیست.

اکبریان ادامه داد: به عنوان نمونه انتصاب‌های فامیلی را در برخی استان‌ها از جمله البرز شاهد بودیم که با مدیریت صحیح و شایسته‌سالاری منافات دارد.

وی بیان داشت: همان زمان تعدادی از نمایندگان سوال‌هایی را از وزیر کشور مطرح کردند که دارای چند بند بود و یکی از بندهای اصلی مربوط به این انتصاب‌ها است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نحوه انتصاب‌ها در استانداری‌ها برخی از نمایندگان مجلس را نگران کرد و تذکرات لازم به وزارت کشور و شخص وزیر داده شد.

اکبریان افزود: نمایندگان منتقد فرصت یک هفته‌ای را به وزیر کشور برای اصلاح شیوه موجود و رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود دادند که این مهلت روز 21 آبان به پایان می‌رسد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه اگر تا این تاریخ دغدغه نمایندگان رفع نشد، چه اقداماتی صورت خواهد گرفت، گفت: قانون ما در این زمینه شفاف و مشخص است و نمایندگان ابزارهای نظارتی مختلفی از جمله طرح سوال و استیضاح را در اختیار دارند.

اکبریان افزود: اگر دغدغه نمایندگان طی این مدت برطرف نشود، طرح سوال از وزیر کشور را که مسکوت گذاشته بودیم به احتمال فراوان به جریان خواهند انداخت.

وی در پایان خواستار تعامل بیشتر دولت به ویژه وزارت کشور با نمایندگان مجلس در حوزه انتصاب‌های جدید در استانداری‌ها شد.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول