اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

مقابله با مصرف قلیان به صورت سنتی امکان‌پذیر نیست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مقابله با مصرف قلیان به صورت سنتی امکان‌پذیر نیست.

مقابله با مصرف قلیان به صورت سنتی امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید کریم داوودی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در حال حاضر قبح و زشتی استفاده از قلیان در جامعه از بین رفته است، اظهار کرد: این موضوع سبب افزایش و رشد مصرف اعتیاد در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه مراکز تفریحی سالم و با‌نشاط باید جایگزین مراکز عرضه و ارائه قلیان شود، اضافه کرد: مسئولان شهرداری باید بودجه‌های لازم را به توسعه مراکز تفریحی سالم اختصاص بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از راهکار‌های اصولی برای مقابله با مصرف قلیان در جامعه، تصریح کرد: مقابله با مصرف قلیان به صورت سنتی امکان‌پذیر نیست و برای مقابله با این پدیده شوم اجتماعی باید از ظرفیت‌های کارشناسان و روان‌شناسان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مباحث مرتبط با سلامت باید با اطلاع‌رسانی مناسب در سطح شهر توسعه پیدا کند، ادامه داد: تبلیغات شهری باید در زمینه عدم استفاده از قلیان در جامعه انجام شود.

مهدی باقر‌بیگی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه با بیان اینکه در گذشته مراکز عرضه قلیان برای مصرف قلیان وجود داشته است، تأکید کرد: با توجه به این موضوع قلیان در پارک‌ها و مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از مدتی این مراکز غیر‌فعال شدند، افزود: به دنبال غیر‌فعال شدن این مراکز، مردم نیز به مصرف قلیان در پارک‌ها و مکان‌های عمومی اقدام کردند و این موضوع سبب ایجاد نا‌هنجاری‌هایی در جامعه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه همچنین به دنبال این موضوع قبح و زشتی مصرف قلیان در جامعه از بین رفته است، اضافه کرد: در حال حاضر درصد بالایی از مشکلات و نا‌هنجاری‌های اجتماعی به دلیل بی‌توجهی به روح و روان مردم است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به مشکلات روحی افراد توجه کنند، اظهار کرد: مقابله با پدیده شوم مصرف قلیان نیز باید به صورت علمی و اصولی انجام شود.

انتهای پیام/63004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول