اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

الگو‌های سالم برای استفاده مردم در اصفهان توسعه یابند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان برای مقابله با مصرف قلیان در میان مردم باید به توسعه الگو‌های سالم در سطح شهر بپردازند تا با استفاده از این الگو‌ها نسبت به عدم مصرف قلیان توسط مردم اقدام شود.

الگو‌های سالم برای استفاده مردم در اصفهان توسعه یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا فلاح ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر وجود افراط و تفریط‌ها را یکی از مشکلات جامعه دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در تمام معضلات و نا‌هنجاری‌های موجود در جامعه بحث افراط و تفریط‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه البته این افراط و تفریط‌ها در بسیاری از زمینه‌ها پر‌رنگ است، اضافه کرد: به عنوان مثال رشد قارچ‌گونه قهوه‌خانه‌ها و چایی‌خانه‌ها از جمله این موارد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به یکی از راهکار‌های مؤثر برای مقابله با مصرف قلیان در جامعه تصریح کرد: مسئولان برای مقابله با مصرف قلیان در میان مردم باید به توسعه الگو‌های سالم در سطح شهر بپردازند تا با استفاده از این الگو‌ها نسبت به عدم مصرف قلیان توسط مردم اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارائه و عرضه قلیان به مردم به یک شغل تبدیل شده است، ادامه داد: در حال حاضر جمعیت بسیاری در سطح کشور در قهوه‌خانه‌ها فعالیت می‌کنند و درصد بالایی از درآمد قهوه‌خانه‌ها نیز ناشی از ارائه و عرضه قلیان است.

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر حدود 90 درصد از درآمد قهوه‌خانه‌ها ناشی از ارائه و عرضه قلیان است، تاکید کرد: مسئولان باید در تمام زمان‌ها به موضوع منع مصرف دخانیات در جامعه توجه کنند و این موضوع نباید تنها به زمان‌های خاص اختصاص داشته باشد.

وی به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در شهر برای مقابله با پدیده شوم مصرف قلیان اشاره کرد و افزود: در قهوه‌خانه‌ها باید به مشاغلی مانند نقاله‌خوانی و شاهنامه‌خوانی پرداخته شود.

نور‌الله صلواتی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه با بیان اینکه راهکار‌های علمی و اصولی برای مقابله با استعمال دخانیات باید شناسایی شوند، گفت: اصفهان باید به سوی شهر بدون دخانیات حرکت کند و این موضوع باید در دستور کار تمام مسئولان شهری قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی قوی باید در این زمینه انجام شود، اظهار کرد: صدا و سیما و مطبوعات نقش بارزی در راستای مقابله با مصرف قلیان در جامعه دارند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول