اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با رئیس‌جمهور موقت مصر

رئیس‌جمهوری روسیه امروز در جریان مذاکرات تلفنی با رئیس‌جمهور موقت مصر، از نتیجه نشست «2+2» وزرای خارجه و دفاع دو کشور در قاهره ابراز رضایت کرده و برخی مسائل مهم منطقه‌ای را نیز مورد بررسی قرار دادند.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با رئیس‌جمهور موقت مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه امروز، شنبه مذاکرات تلفنی مفصلی با "عدلی منصور" رئیس‌جمهور موقت مصر انجام داد که در جریان آن طرفین نتیجه نشست برگزار شده در تاریخ 14-13 ماه نوامبر وزرای دفاع و خارجه دو کشور در قاهره را بسیار مثبت ارزیابی کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین با اعلام این مطلب یادآور شد که این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکار عمل طرف روسی صورت گرفت. طرفین در این مذاکرات بر تمایل خویش برای تقویت همکاری‌های دوجانبه بین مسکو و قاهره تاکید کردند.

بر اساس اطلاعات کرملین، روسای‌جمهوری روسیه و مصر در جریان این مذاکرات همچنین به بررسی برخی مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای، از جمله روند اوضاع پیرامون سوریه نیز پرداختند.

"سرگئی لاوروف" و "سرگئی شایگو" وزرای امور خارجه و دفاع روسیه هفته گذشته به قاهره سفر کرده و در نشستی به شکل «2+2» با همتایان مصری خود به بررسی راه‌های توسعه مناسبات بین دو کشور که بعد از انقلاب مردمی در مصر و سرنگونی رژیم "حسنی مبارک" به حالت راکد درآمده بود، پرداختند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول