اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر وزرای خارجه و دفاع روسیه به مصر/ مسکو جا پای خود را در قاهره محکم‌ می‌کند

وزیران امور خارجه و دفاع روسیه درحالی به مصر سفر می‌کنند که روابط قاهره با متحد راهبردی‌اش آمریکا متشنج شده است.

سفر وزرای خارجه و دفاع روسیه به مصر/ مسکو جا پای خود را در قاهره محکم‌ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، امروز قرار است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به قاهره بروند تا با نبیل فهمی و عبدالفتاح السیسی همتایان مصری خود دیدار و گفت‌وگوهایی تحت عنوان 2+2 برگزار کنند.

این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که روابط قاهره و واشنگتن پس از به قدرت رسیدن نظامیان در مصر سرد شده به ویژه پس از آنکه آمریکا در روند ارسال کمک‌های تسلیحاتی به قاهره توقف ایجاد کرده است.

آنگونه که مقامات روسی و مصری گفته‌اند گسترش روابط دوجانبه، بحث درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی محور رایزنی‌ها طرفین در قاهره خواهد بود.

هرچند منابع رسمی درباره محور رایزنی‌های وزرای دفاع مصر و روسیه اشاره نکرده‌اند ولی یک منبع آگاه در شرکت «روس اوربان اکسپورت» گفته که قرار است در این دیدار درباره صادرات سلاح از روسیه به مصر به ارزش 4 میلیارد دلار بحث و گفت‌وگو انجام گیرد.

همچنین موضوع سوریه و لزوم حل سیاسی این بحران بجای راهکار نظامی محور دیگری است که دو طرف درباره آن بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

مسکو در این گفت‌وگوها از وضعیت انتقالی در مصر(پس از عزل محمد مرسی توسط نظامیان) تا انتخاب رئیس جمهور جدید حمایت خواهد کرد.

روابط سیاسی بین مصر و روسیه از سال 1943 آغاز شده که اوج این روابط در دهه 50 و 60 میلادی بود که تعداد زیادی از مستشاران روس در مصر حضور داشتند و به دولت جمال عبدالناصر رئیس جمهور وقت این کشور کمک می‌کردند.

روابط مصر و روسیه با به قدرت رسیدن انور سادات و حسنی مبارک از حالت راهبردی خارج شد و آمریکا جای اتحاد شوروی را در نگاه مقامات مصری گرفت.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول