اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نقده:

بقاى قیام امام‌حسین(ع) مرهون تلاش و مجاهدت امام سجاد (ع) است

امام جمعه نقده گفت: تداوم ‏و بقاى قیام حسینى مرهون تلاش و مجاهدت امام سجاد (ع) است.

بقاى قیام امام‌حسین(ع) مرهون تلاش و مجاهدت امام سجاد (ع) است

حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نقده اظهار داشت: امام حسین (ع) بر اساس وظیفه الهی و با هدف احیای اسلام و جلوگیری از انحراف در دین و روشن کردن این قضیه که اسلام راستین غیر از آن اسلامی است که بنی امیه در جامعه مطرح کرده‌اند قیام کرد.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) در قیام خونین کربلا مدت کوتاهى بنا به مشیت الهی بیمار بود، ادامه داد: ایشان پس از بهبودى امامت جامعه مسلمانان را تداوم بخشید.

حیدری‌زاد عنوان کرد: امام سجاد (ع) با گریه بر شهیدان نینوا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره جانبازى آنان اهداف شهیدان کربلا را دنبال مى‏کرد.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) با کلام خویش در مجلس یزید و در مقر حکومت اموی غوغایی ایجاد کرد و در میان اقشار مختلف مردم چنان تحولی به وجود آورد.

حیدری‌زاد تصریح کرد: امام سجاد (ع) با وقوف و آگاهى کامل به این نیرنگ سیاسى امویان ، هم در کاخ ابن زیاد و هم در قصر یزید در شام به مبارزه با این پندار فکرى امویان پرداخت و آن را نشانه رفت و با استدلال به آیات قرآن آن را مورد حمله قرار داد.

وی اضافه کرد: سخنان امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) در عصر اسارت وجدان‏هاى خفته امت اسلام را بیدار ساخت و انگیزه‏هاى انتقام‌خواهى و خونخواهى از شهیدان کربلا را در نهاد آنان بارور ساخت.

حیدری‌زاد یادآور شد: دستگاه اموی با گذشت زمان به شیوه‏های مبارزاتی امام سجاد (ع) پی برد و دریافت که ادامه حیات امام با شرایط و اوضاع زمامداری آن‌ها نمی‏سازد لذا تصمیم به قتل آن حضرت گرفتند.

انتهای پیام/61005/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول