اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرایان:

واحدهای تولیدی شهرستان سرایان با مشکل مواجه هستند

فرماندار سرایان گفت: واحدهای تولیدی شهرستان سرایان بامشکل مواجه هستند و بیشتر این واحدها در حال رکود بوده و اگر حمایت نشوند با مشکل مواجه می‌شویم.

واحدهای تولیدی شهرستان سرایان با مشکل مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سرایان، علی نبی‌زاده در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی سرایان که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها و صاحبان صنایع برگزار شد، اظهار داشت: واحدهای تولیدی شهرستان سرایان با مشکل مواجه هستند و بیشتر این واحدها درحال رکود بوده و اگر حمایت نشوند با مشکل مواجه می‌شویم. 

وی حل مشکلات مردم و به‌ویژه طرح‌های اشتغالزایی را مهم‌ترین خدمت به مردم برشمرد و خواستار توجه جدی و بیشتر مسئولان در حل مشکلات شهرستان شد‌.

فرماندار سرایان با انتقاد از قوانین دست‌و‌پا گیر بانکی در حوزه تولید گفت: سرمایه‌گذار را دعوت می‌کنیم، در کارگروه‌های مربوط همه کارها انجام و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در روستا آماده می‌شود. آن وقت دوستان بانک برای ضمانت سند شهری می‌خواهند، اینجاست که سرمایه‌گذار در اول راه سرخورده و سرگردان می‌شود.

نبی‌زاده افزود: مگر سند روستا ارزشی ندارد، چرا باید فردی که می‌خواهد در روستا سرمایه‌گذاری کند سند شهری ارائه دهد، اصلا دارد که ارائه دهد؟ بهتر است بانک‌ها به جای یک سند از روستایی چند سند بگیرند در عوض کارش را راه بیندازند تا تولید رونق گیرد.

وی تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات وقتی سرمایه‌گذار به بانک معرفی می‌شود، می‌گویند اعتبار نداریم، باید هر کاری از دست ما بر می‌آید انجام دهیم تا مشکلات تولید برداشته و با ارائه راهکارهای عملی، مسیر کار باز شود.

فرماندار سرایان از مسئولان استانی خواست با دید باز به شهرستان‌ها بیشتر توجه کنند و از بخشی نگری بپرهیزند.

در این جلسه تولیدکنندگان مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، دارایی، شهرک‌های صنعتی، سوخت و هزینه‌های تحمیلی در اول راه تولید را از موانع سرمایه‌گذاری در شهرستان برشمردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه با بیان این که مردم استان موافق سرمایه‌‌گذاری در بخش تولید نیستند،گفت: زیرا با تجربه‌ای که دارند سودی عاید آنان نشده است به همین دلیل تمایل و اعتمادی به سرمایه‌گذاری ندارند، در این شرایط بخش عمده‌ای از سرمایه مردم استان روانه تهران و دیگر مناطق شده و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌شود.

جمیع ورود این سرمایه‌ها به صندوق‌های مالی اعتباری را از دیگر نتایج بی‌اعتمادی مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید برشمرد و افزود: در صورتی که این روند ادامه یابد بحران بزرگی سر راه تولید و سرمایه‌گذاری به وجود خواهد آمد بنابراین بهترین راه حمایت از تولید است.

وی حمایت از تولید را بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: اگر دولت بتواند به گونه‌ای مدیریت راهبردی از فضای کسب و کار ارائه دهد که مردم پول و سرمایه‌های جزئی خود را به سمت تولید هدایت کنند مشکلات موجود رفع خواهد شد.

در این جلسه روسای بانک‌ها موظف به تسهیل قوانین اعطای وام به سرمایه‌گذاران و همکاری با تولیدکنندگان شدند.

انتهای پیام/69008/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول