اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه مهدیشهر:

پایان عاشورا سرآغاز حضور هنرمندانه زینب کبری (س) بود

استاد دانشگاه مهدیشهر گفت: پایان عاشورا سرآغاز حضور هنرمندانه زینب کبری (س)، یگانه زن شجاعی که گویا صحنه اندوه‎آلود کربلا برای نقش‎آفرینی او فراهم شده بود.

پایان عاشورا سرآغاز حضور هنرمندانه زینب کبری (س) بود

نرگس محبوبی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان اظهار کرد: این الگوی یگانه ازلی در ظهر عاشورا بی‏حضور حضرت زینب (س) ناقص می‏ماند و بی‎زینب داستان حزین کربلا بی‎سرانجام می‏ماند.

وی افزود: آغاز حضور زینب (س) در صحرای کربلا پایان نبرد حسین (ع) بود و زینب (س) عهده‏دار رسالتی بزرگ شد و سرپرستی زنان و کودکان و از همه مهم‎تر رساندن پیام عاشورا بر عهده زینب قرار گرفت.

استاد دانشگاه مهدیشهر بیان کرد: حضرت زینب (س) در طول سال‏های زندگی خود با حوادث بسیار تلخی روبه‏رو شد و به همین سبب زینب (س) ام‎‎المصائب یعنی مادر مصیبت‏ها نام گرفت که از حوادث تلخ زندگی‏اش می‏توان به رحلت پیامبر اسلام (ص)، مادرش حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت علی (ع) و حادثه کربلا و مصیبت‏هایی که حضرت زینب (س) بر دوش خود کشید، اشاره کرد.

محبوبی افزود: دفاع از امام زمان خود یعنی امام سجاد (ع)، جمع‏آوری زنان و کودکان، ایراد خطبه آتشین علیه یزید و یزیدیان و افشای سیاست‏های ننگین‎شان که همگی بعد از حادثه کربلا بر عهده حضرت زینب (س) بود.

وی اظهار کرد: درس گرفتن از حادثه عظیم قیام عاشورا یعنی اینکه گفتار و رفتار عاشوراییان را در صحنه زندگی فردی و اجتماعی الگوی خویش قرار دهیم.

استاد دانشگاه مهدیشهر بیان کرد: در صحنه عاشورا قهرمانانی در میدان حضور یافتند که با عملشان حادثه‏ای بزرگ در کربلا آفریدند و اکنون این حادثه الگویی برای همه شیعیان و مسلمانان جهان است.

انتهای پیام/2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول