اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا:

بهسازی محورهای مواصلاتی از ارکان توسعه شهرضا است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت: به لحاظ اهمیت صنعت حمل و نقل در افزایش رشد اقتصادی منطقه‌ای و ملی باید نسبت به بهسازی و نوسازی محورهای مواصلاتی شهرضا اهتمام لازم را داشته باشیم.

بهسازی محورهای مواصلاتی از ارکان توسعه شهرضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، مرتضی حاجیان صبح امروز در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان شهرضا با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: قرار گرفتن در مرکز کریدور شمال به جنوب کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهرضا در راستای به کارگیری ظرفیت‌های کشور در جهت رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان مطرح است.

وی ادامه داد: همجواری شهرضا با چند استان برجسته کشور در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی زمینه افزایش ترانزیت را در این منطقه مهیا کرده است و باید با سیاست‌گذاری‌های لازم زمینه بهره‌گیری حداکثری از این فرصت طلایی را ایجاد کنیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا با اشاره به اینکه توسعه صنعت توریسم و گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کلان کشور در طول چند سال گذشته بوده است، افزود: شهرضا به لحاظ قرار گرفتن در مسیر سه شهر اصفهان، یزد و شیراز که از قابلیت‌های برجسته‌ای در حوزه گردشگری برخوردار هستند از ظرفیت‌های لازم برای توسعه صنعت توریسم برخوردار است و بر همین اساس باید نسبت به ایمن سازی و افزایش ظرفیت محورهای مواصلاتی به عنوان یکی از نخستین نیازهای این صنعت فاخر اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه محور شهرضا به اصفهان از مهم‌ترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور محسوب می‌شود، گفت: برهمین اساس انتظار داریم نسبت به اجرای طرح‌های 6 خطه شدن محور شهرضا به اصفهان به طول 45 کیلومتر، تکمیل نیوجرسی این محور به طول 7 کیلومتر، دو طرفه کردن گاردریل‌های این محور به طول ده کیلومتر، بهسازی روکش آسفالت به طول بیست کیلومتر، اجرای روکش آسفالت رمپ‌های ورودی و خروجی ده تقاطع موجود در این محور، خط کشی، درزگیری و سامان دهی علایم اطلاعاتی و کیلومتر شمارهای موجود در این محور اقدام شود.

حاجیان با اشاره به اینکه محور شهرضا به شیراز به لحاظ تردد خودروهای سنگین و سبک از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باید نسبت به تمهید امکانات و خدمات زیرساختی در آن اقدام شود، ادامه داد: نصب گاردریل در محور شهرضا به شیراز به طول 30 کیلومتر و بهسازی روکش آسفالت ده دستگاه دوربرگردان در این محور از مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی این محور مواصلاتی در راستای افزایش ایمنی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، جذب سرمایه بخش خصوصی، ارتقای فرهنگ عمومی، توسعه فناوری‌های جدید، هوشمند‌سازی نظارت‌های تصویری و تردد شمار جاده‌ای، تجهیز و بهسازی ماشین‌آلات، تجهیز و بهسازی راهدارخانه‌ها، توسعه پیام‌های متغیر، توسعه مدیریت سرعت، ایجاد تناسب بین نیازها و اعتبارات در حوزه راهداری و بازنگری اساسی در توزیع ماشین‌آلات، بیمه و قراردادهای شرکت‌های راهداری به عنوان مهم‌ترین راهکارهای بهسازی و نوسازی محورهای مواصلاتی شهرستان شهرضا مطرح است.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول