اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان غربی خبر داد

رشد 29 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان غربی از رشد 29 درصدی پرداخت زکات در این استان خبر داد.

رشد 29 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی احیاگر سنت حسنه زکات بوده و برای ترویج و گسترش فرهنگ ادای زکات در جامعه اقدامات مهمی در این نهاد صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مبلغان زکات در ترویج این امر در شهرستان‌های استان گفت: زکات زمینه برقراری عدالت اجتماعی را فراهم می‌کند و باید در این راستا بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود.

*رشد 59 درصدی پرداخت زکات فطریه در آذربایجان غربی

حسین‌زاده با اشاره به جمع‌آوری 90 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی از سوی کمیته امداد استان در هفت ماه گذشته، از رشد 29 درصدی زکات جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در هفت ماه نخست سال گذشته 70 میلیارد ریال زکات اعم از واجب و مستحبی در استان از سوی کمیته امداد جمع‌آوری شده بود که این رقم در سال جاری 20 میلیارد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان غربی میزان زکات فطریه جمع‌آوری شده امسال را 14 میلیارد و 600 میلیون ریال برشمرد و تصریح کرد: این رقم در مدت مشابه سال قبل 9 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان داد: مقایسه آمار فوق حاکی از رشد 59 درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

*رشد 55 درصدی پرداخت کفاره در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان غربی میزان کفاره‌های جمع‌آوری شده در دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد استان در هفت ماه نخست امسال را 297 میلیون و 176 هزار و 250 ریال دانست و تصریح کرد: این رقم نیز در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل که 192 میلیون ریال بوده، 55 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده از هر شهر و روستا در همان محل هزینه می‌شود، پرداخت زکات را عاملی مهم در عمران و آبادانی مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و ادامه داد: مبالغ جمع‌آوری شده زکات در دو سرفصل اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع نیازهای محرومان هزینه می‌شود.

حسین‌زاده گفت: کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی نهایت تلاش خود را در شیوه هزینه‌کرد مبالغ جمع‌آوری شده از ناحیه زکات می‌کند تا ضمن تأمین نیازهای واقعی محرومان و نیازمندان، با اجرای پروژه‌هایی که در رفع بخشی از نیازهای اجتماعی آنان موثر است، اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/61006/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول