اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محکومیت هتک حرمت به حرم مطهر حضرت زینب(س)

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در برازجان برگزار شد

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در برازجان در محکومیت هتک حرمت به حرم مطهر حضرت زینب(س) برگزار شد.

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در برازجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، امشب اجتماع مدافعان حرم در محکومیت هتک حرمت به حرم حضرت زینب (س) با حضور عزاداران حسینی در سالن امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.

این آیین با برنامه‌های مختلفی به ویژه قرائت اساس‌نامه مدافعان حرم، سخنرانی نماینده مردم دشتستان و مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی ادامه یافت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این آیین با تسلیت ایام حزن و اندوه محرم و قدردانی از فعالان برگزاری مراسم اهل بیت (ع) و اجتماع مدافعان حرم، اظهار داشت: تجمع‌های مدافعان حرم که در برخی از نقاط کشور برگزار شده برنامه‌ای ارزشمند است که با هدف‌گزاری مشخص و صحیحی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد اضافه کرد: پیش از اینکه مدافع حرم و بارگاه حضرت زینب (س) باشیم باید بیاندیشیم که قیام و نهضت حضرت زینب (س) چیست و چه ویژگی‌ها و تاثیراتی دارد.

وی با بیان اینکه نهضت حضرت زینب (س) مشخصه‌های بسیاری دارد و تاکنون به درستی به آن پرداخته نشده است، گفت: قیام حضرت زینب (س) بعد از قیام امام حسین (ع) اتفاق افتاد و نقش برجسته‌ای دارد که کسی غیر از ایشان نمی‌توانست آنرا ایفا کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تاریخ بعد از قیام عاشورا، به دلیل زن بودن حضرت زینب (س) آنگونه که شایسته است به فعالیت و روشنگری‌های ایشان توجه نشده و این ظلمی است که به شخصیت و نقش برجسته حضرت زینب (س) در تداوم قیام عاشورا روا شده است.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: حضرت زینب (س) به‌دلیل زن بودن، محور و فرمانده جنگ نبود اما نقش حیاتی و شاهرگ قیام عاشورا را ایفا کرد که تا امروز شاهد آن هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: مدافعان حرم باید این ظلم تاریخ را جبران کرده و وظیفه خود در تبیین و ترویج نقش این بانوی بزرگ اسلام را به انجام برسانند.

وی با بیان اینکه یزیدیان تصور می‌کردند امام حسین (ع) در اثر جنگ یا بیعت می‌کند و یا شهید می‌شود، گفت: با شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) مانع از خاموش شدن پیام کربلا و مسیر امامت شد و آرمان‌های کربلا را منزل به منزل تبیین کرده و مردم را آگاه می‌کرد.

اگر زینب (س) نبود پیام عاشورا هیچ گاه تداوم پیدا نمی‌کرد

موسوی‌نژاد اذعان داشت: اگر حضرت ابوالفضل (ع) و سایر یاران اباعبدالله (ع) در روز عاشورا نبودند یا عده آنها کمتر یا بیشتر می‌شد، نتیجه جنگ همان شهادت امام حسین (ع) بود زیرا کاروان کربلا در اقلیت بودند؛ اما اگر زینب (س) نبود پیام عاشورا هیچ گاه تداوم پیدا نمی‌کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: خواهر امام حسین (ع) سفره‌ای باز کرد که تا امروز ما بر آن نشسته‌ایم و در مورد کربلا صحبت می‌کنیم و اگر این سفره نبود، امروز اثری از عاشورا و کربلا نیز وجود نداشت.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور تأکید کرد: دشمنان می‌خواستند از طریق اسارت خانواده امام حسین (ع)، زبان ناشکری و پشیمانی آنها را باز کنند، اما ایستادگی و مقاومت حضرت زینب (س) باعث شد کار بزرگی که امام حسین (ع) انجام داده بود هدر نرود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ماموریت ما نیز ادامه ماموریت حضرت زینب (س) است، خاطرنشان کرد: باید در راستای افشای جبهه باطل و پلیدی‌ها و ترویج عدالت و دفاع از حق تلاش کنیم.

موسوی‌نژاد ادامه داد: سکوت ما یعنی همراهی با جبهه یزیدیان و اگر می‌خواهیم در بسترسازی برای ظهور امام زمان (ع) نقشی داشته باشیم باید در مسیر حق‌طلبی و افشاگری حضرت زینب (س) گام برداریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: حرکت‌هایی همچون انقلاب اسلامی و ایستادگی مردم در هشت سال دفاع مقدس در بستر نهضت حضرت زینب (س) به وجود آمد و باید به ادامه این نهضت کمک کنیم.

انتهای‌پیام/2452/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول