اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه عنوان کرد

فعالیت اداره تعزیرات در 10 شهرستان استان کرمانشاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تعداد ادارات فعال تعزیرات در 14 شهرستان استان کرمانشاه را در 10 مورد دانست و گفت: در شهرستان‌های ثلاث‌باباجانی، روانسر، هرسین و دالاهو کار راه‌اندازی سازمان تعزیرات در دستور کار است.

فعالیت اداره تعزیرات در 10 شهرستان استان کرمانشاه

ایرج عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تعزیرات بنا بر ضرورت‌های اجتماعی و توجه به خواسته‌های مردم و مصرف‌کننده‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و اولویت کاری خود را رضایت‌مندی مردم می‌داند.

به گفته عزیزی، قانون نظام صنفی دور جدیدی را در روند رسیدگی به تخلفات صنفی در بازار به‌کار گرفته و قانون حمایت از مصرف کنندگان در ماده 122 قانون اساسی تصویب شده و به ‌مرحله اجرا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ماده 20 قانون مجازات اسلامی مصوب 19 خرداد ماه 92 که در حال اجراست، مراجع حاکمیتی و نظارتی وظیفه نظارت دارند و در قبال هر نوع خسارتی پاسخگوی شهروندان نخواهند بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی ‌که مراجع نظارتی و حاکمیتی براساس حب و بغض با شهروندی برخورد کنند، باید پاسخگو باشند و در راستای قانون اساسی خسارت را بپردازند.

این مسئول رسیدگی به تخلفات غیرصنفی را از جمله تخلفات مربوط به حمل و نقل، کارخانجات مختلف، تخلفات دارویی و دامپزشکی را مستقیما زیر نظر شعب سازمان‌ تعزیرات عنوان کرد.

وی گفت: قانون‌گذار مدت زمان 10 روز را برای اجرای احکام لحاظ کرده و در سازمان تعزیرات بنا بر مقررات وضعی تصویب شده اگر صاحبان فروشگاه‌ها قیمت اجناس خود را در معرض دید مردم قرار ندهند، هر مرتبه 200 هزار الی دو میلیون تومان جریمه و خرده‌فروشان 67 هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گفته عزیزی، در قانون نظام صنفی مهم‌ترین دغدغه نگه‌داشتن فاکتور خرید فروشندگان نزد خود است، اگر چنان‌چه این فاکتور را طبق درخواست ماموران نظارتی نداشته باشند در هر مرحله 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی ابراز داشت: در تمامی شهرستان‌ها اداره تعزیرات با هیئت‌های بدوی تشکیل شده و چنانچه شهرستانی فاقد این سازمان باشد به سازمان‌های همجوار خود می‌توانند مراجعه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه مدت رسیدگی به شکایات و تخلفات در اتحادیه‌ها را 10 روز عنوان کرد و گفت: این روند در هیئت‌ها 15 روز و در سازمان تعزیرات حکومتی پنج روز است.

وی تعداد ادارات فعال تعزیرات در 14 شهرستان استان کرمانشاه را در 10 مورد دانست و یادآور شد: در شهرستان‌های ثلاث‌باباجانی، روانسر، هرسین و دالاهو کار راه‌اندازی سازمان تعزیرات در دستور کار است.

این مسئول آمار پرونده‌های رجاعی به سازمان تعزیرات را 14 هزار و 554 فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد پرونده‌ها به 14 هزار و 308 پرونده رسیدگی شده است.

عزیزی اذعان داشت: تعداد پرونده‌های ارجاعی در زمینه دارو، درمان و دامپزشکی یک‌هزار و 819 فقره است که از این تعداد، یک‌هزار و 769 مورد مختومه شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه تعداد پرونده‌های قاچاق ارز و تعهدات حقوقی 210 مورد ارجاع که تمامی آن‌ها نیز مختومه شده است.

به گفته عزیزی، تعداد پرونده‌های تخلفات مربوط به گران‌فروشی سه هزار و 974 مورد بوده که معادل 13 میلیارد ریال محکومیت در پی داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تعداد پرونده‌های تخلف کم‌فروشی را 77 پرونده، احتکار 37 پرونده و تخلفات دستورالعمل‌های بهداشتی را یک‌هزار و 341 فقره عنوان کرد.

عزیزی تصریح کرد: در مجموع از تعداد 14 هزار و 554 فقره، یک‌هزار مورد از آن دارای شاکی خصوصی بوده که مردم خواستار پیگیری بوده‌اند.

انتهای پیام/2700/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول