اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران خطاب به وزیر نفت:

عمق محرومیت را در گچساران ببینید

امام جمعه گچساران خطاب به وزیر نفت گفت: به گچساران بیایید تا عمق محرومیت را در بام نفتی ایران ببینید.

عمق محرومیت را در گچساران ببینید

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معاصی و نافرمانی‌های خداوند ضمن تسلیت عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان اظهار کرد: امروز روز حزن و اندوه شهادت امام حسین(ع) و یاران سالار شهیدان است، زیرا دیروز واقعه عاشورا اتفاق افتاد و امروز روز اوج غم و مصیبت شهادت امام حسین(ع) است.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) آبروی دنیا و آخرت است، افزود: امام حسین(ع) آبروی زمین، زمان، دین و پیامبر(ص)، علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است.

عملکرد قابل تقدیر صدا و سیما در پخش مراسم عاشورای گچساران

حجاری در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی این هفته گچساران با تشکر و قدردانی از مسئولان و هیئت‌های مختلف عزدارای در گچساران به دلیل برپایی مراسم باشکوه عاشورا در محل گلزار شهدای این شهرستان، ابراز کرد: عملکرد صدا و سیمای مرکز کشور، استان و شهرستان در زمینه پخش مستقیم برنامه عزدارای مردم گچساران کاری بسیار بزرگ و قابل تقدیر بود که از همین جا از دست‌اندرکاران این کار بزرگ تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام جمعه گچساران این شهرستان را یکی از شهرستان‌های ویژه کشور عنوان کرد و گفت: گچساران در سطح کشور دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است، آن جایگاه ویژه و خاص که چندین بار نیز اعلام کردم، مدیریتش نیز باید ویژه و خاص باشد.

وی تأکید کرد: با تشکر از کار بزرگ صدا و سیما در پخش مراسم عاشورای گچساران، باید همه گچساران را در حد این شهر بزرگ ببینند به ویژه عزیزان صدا و سیما که لطف کرده و کار بزرگی انجام دادند.

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: بعضی از عزیزانی که در استان مشغول به کار هستند، گچسارانی هستند و اوج محرومیت این شهرستان را می‌بینند و نسبت بیکاری گچساران را نسبت به سایر مناطق استان و کشور می‌دانند.

حجازی با بیان این‌که ما از اوضاع مملکت بی‌‌اطلاع نیستیم، یادآور شد: از اسرار نیز مطلع هستیم، خواهش می‌کنیم ما را آدمی بی‌اطلاع تلقی نکنند که گاهی گفته می‌شود این‌ها از اوضاع کشور خبر ندارند؛ چرا ما از اوضاع ریز کشور نیز با اطلاع هستیم.

فقر زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در گچساران

وی ادامه داد: با همین وضعیت موجود، ما تقاضای‌هایی برای مردم گچساران به ویژه جوانان بیکار داریم که می‌خواهم بگویم عدالت وجود داشته باشد و غیر از این چیزی نمی‌خواهیم.

حجازی افزود: زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی گچساران در موارد عدیده‌ای مانند بچه یتیمی است که شام و ناهار ندارد و می‌خواهند او را با کیک و کلوچه‌ای سیر کنند.

امام جمعه گچساران با اشاره به ضعف سیستم صوتی مصلای گچساران متذکر شد: صدای سیستم صوتی مصلای گچساران در حد روستایی کوچک است، وضعیت مصلا و حوزه‌های علمیه ما این است.

هیچ زمینه کار فرهنگی، مذهبی، امکاناتی و اعتباراتی برای گچساران وجود ندارد

حجازی اذعان کرد: از جمله مسایلی که موجب ناراحتی من می شود اینکه مردم و جوانان بیکار به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند شام نداریم، مشکلات اخلاقی و دیگر مشکلات در پی بیکاری می‌آید.

وی اظهار کرد: هیچ زمینه کار فرهنگی، مذهبی، امکاناتی و اعتباراتی برای گچساران وجود ندارد.

حجازی خاطرنشان کرد: ما کی تندی کردیم ما در برابر آمریکا و اسرائیل غاصب با قدرت تندی می‌کنیم، اما در برابر مومنان هیچ‌گاه تندی نکردیم، درد من مشکلات مردم است.

وی یادآور شد: یکی از وظایف امام جمعه بازگو کردن مشکلات منطقه و مردم در خطبه‌های نماز جمعه است.

تریبون نماز جمعه سخنگوی نظام است

حجازی متذکر شد: تریبون نماز جمعه سخنگوی نظام است و هیچ جایگاه دیگری نمی‌تواند ادعا کند که جلوتر از ولایت و جایگاه‌های منتسب به ولایت حامی مردم و نظام است و این خواست مقام معظم رهبری است.

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چرا گچساران بام نفتی که در زیر آن دریای نفت و روی آن دود نفت چشم مردم را کور می‌کند، باید وضعیتی این‌گونه داشته باشد.

حجازی ادامه داد: به امید خدا وزیر محترم نفت برای گچساران فکری اساسی کند؛ سلام و پیام من را به وی برسانند و تشکر نیز کنند و بگویند لطف کرده و از نزدیک مشکلات مردم گچساران را ببینند و به عمق محرومیت این شهر پی‌ ببرند.

وی ادامه داد: وزیر نفت به عمق محرومیت زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی گچساران پی‌ ببرد و این‌که هیچ اعتباری برای تبیین مبانی دینی در این شهرستان وجود ندارد.

انتهای پیام/82014/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول