اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زیراب:

نواختن طبل و سنج شیوه مناسبی برای عزاداری‌ نیست

امام جمعه زیراب با اشاره به اینکه استفاده از سر و صدا توسط لشکریان یزید برای نشنیده گرفتن سخنان امام حسین (ع) بود، گفت: استفاده از طبل و سنج در عزاداری‌ها شیوه نامناسبی است.

نواختن طبل و سنج شیوه مناسبی برای عزاداری‌ نیست

حجت‌الاسلام محمدزمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با تاکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) در مسیر الهی و برای احیای دین آخرین پیامبر خدا انجام شد، بیان داشت: امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و احیای ارزش‌های دین اسلام را از مهم‌ترین دلایل قیام خود ذکر کرد.

امام جمعه زیراب با تاکید بر آشنایی و آموختن درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، افزود: امام حسین (ع) برای بیان اهداف و آرمان‌های جاویدان خود به شهادت رسید و ما باید در اجرای دستورات دینی و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

وی با اشاره به جهانی بودن اهداف قیام حسین ابن علی (ع)، تصریح کرد: احترام و عزاداری ماه محرم باید با توجه به عمق مفاهیم قیام امام سوم ما شیعیان انجام شود و عزاداری‌ها را از آسیب‌های احتمالی دور کنیم.

رضایی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به عزاداری سنتی، تصریح کرد: استفاده از طبل و سنج توسط لشکریان یزید و برای ایجاد سر و صدا و ایجاد ممانعت برای شنیده شدن سخنان سید الشهدا بوده است و استفاده از آن در عزاداری‌ها شیوه نامناسبی است.

انتها ی پیام/86015/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول