اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

بردخون در عاشورای حسینی کربلایی شد

همزمان با عاشورای امام حسین (ع) بردخون یکپارچه عزا و ماتم شد.

بردخون در عاشورای حسینی کربلایی شد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از بردخون، مردم عزادار بردخون امروز در عاشورای حسینی براساس سنت دیرینه در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و محافل عزاداری حضور یافته و به عزاداری پرداختند.

عزاداران حسینی، پس از اجرای مراسم سنتی نظیر ذکر، نوحه پامنبری و مرثیه‌خوانی، واقعه روز عاشورا را از زبان روحانیون شنیدند که تا نزدیک اذان ظهر ادامه داشت تا اینکه ظهر عاشورا فرا رسید و همه باهم «ذوالجناح بی‌صاحب از میدان درآمد واویلا اکو باب زارم، سر زلف ذوالجناح غرق به خونه واویلا اکو باب زارم»

در این هنگام خیل عظیم مردم عزادار که از قبل تصاویر و ماکت‌هایی از واقعه عاشورا مانند گهواره علی‌اصغر (ع) اسب خون‌آلود، خاندان در اسارت اهل‌بیت (ع)، کبوتران خون‌آلود، آدمک‌هایی از سپاه دشمن آماده کرده بودند با خروج از مجالس خود را به میدان مرکزی شهر رساندند و با تجمع و تشکیل دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی به عزاداری پرداختند.

پس از انجام عزاداری، امام جمعه دیّر در جمع بزرگ عزاداران حسینی پیرامون قیام سالار شهیدان سخن گفت و وظیفه ما را ادامه این راه خون‌بار و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/66003/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول