اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عزاداری شیعه و سنی آستارا در عاشورا

اهل تسنن و شیعه در روز عاشورا به عزاداری مشترک پرداختند و به سوگ سرور و سالار شهیدان نشستند.

عزاداری شیعه و سنی آستارا در عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، اهل تسنن آستارا و تالش همراه با عزاداران حسینی به صورت خودجوش در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم به عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) پرداختند.

مردم شهرستان آستارا و لوندویل و هیئت‌های مذهبی از تالش، اردبیل و جمهوری آذربایجان طبق سنت قدیمی در روز عاشورای حسینی به صورت تجمیع و گروهی در حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) حاضر شدند و به مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی پرداختند.

مردم و افراد خیر در این روز نذر و احسان خود را در بین زائران توزیع کردند و تا شب عاشورا این مراسم ادامه یافت.

*عزاداری اتباع جمهوری آذربایجان در عاشورای حسینی در آستارا

در عاشورای حسینی خیابان‌های آستارا و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) مملو از جمعیت عزادار بود و هیئت‌های شهرستان و اعزامی از تالش و اردبیل به صورت گروهی و جداگانه در کنار حرم مطهر امامزادگان به عزاداری پرداختند.

جمع کثیری از اتباع مسلمان جمهوری آذربایجان که در هفته گذشته از طریق مرز زمینی به آستارا و امامزاده ابراهیم و قاسم آمده بودند با توقف چند روزه در شهرستان آستارا، امروز در آیین مذهبی عاشورای حسینی شرکت کردند و مانند مردم آستارا به یاد شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند و یاد سید‌الشهدا و یاران شهید کربلا را گرامی داشتند.

برگزاری عزاداری دهه محرم در شهرستان مرزی آستارا دوستداران زیادی در بین مردم مسلمان جمهوری آذربایجان دارد و هر سال تعداد زیادی از دوستداران اهل بیت (ع) را به این شهرستان مرزی و حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم‌ آستارا در تاسوعا و عاشورا می‌کشاند.

* آیین عزاداری در امامزادگان ابراهیم و قاسم آستارا   

امروز مراسم عاشورای حسینی در مناطق مختلف سنی‌نشین شهرستان بندر آستارا بخش مرکزی و عنبران و روستاهای بخش لوندویل برگزار شد.

اهل تسنن شهرستان آستارا و عاشق اهل بیت (ع) در روز عاشورای حسینی اجتماعی عظیم از سرسپردگی به خاندان عصمت و طهارت را نشان دادند و هر سال این مراسم در آستارا برگزار می‌شود.

مردم آستارا و لوندویل و حومه امروز به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نماز ظهر روز عاشورا را باشکوه خاصی در شهر آستارا و حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم برگزار کردند.

* عزاداری مشترک شیعه و سنی در آستارا

مردم لوندویل و آستارا و حومه پس از انجام مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی و آیین‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای آن حضرت پس از اقامه اذان، در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهر بندر آستارا و حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) نماز ظهر و عصر عاشورا را اقامه کردند.

مردم آستارا همراه با هیئت‌های مذهبی اعزامی از تالش و اردبیل مراسم تاسوعا و عاشورا را در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم آستارا برگزار و تعزیه‌خوانی کردند و جالب‌ترین مراسم، حضور اهل تسنن تالش و آستارا در مراسم عزاداری و برپایی نماز جماعت روز عاشورا است.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول