اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عزاداری باشکوه و سنتی مردم مناطق مختلف آبپخش در روز عاشورا

مردم آبپخش با حضور در تکایا و مساجد و هیئت‌های مذهبی و با سینه‌زنی و زنجیرزنی و حضور در مراسمات روضه‌خوانی بار دیگر عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دادند.

عزاداری باشکوه و سنتی مردم مناطق مختلف آبپخش در روز عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مردم شهرها و روستاهای مختلف آبپخش از شب گذشته و بامداد امروز تا ظهر عاشورا در مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان عالم سوگواری کردند.

مردم آبپخش با حضور در تکایا و مساجد و هیئت‌های مذهبی و با سینه‌زنی و زنجیرزنی و حضور در مراسم‌های روضه‌خوانی بار دیگر عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دادند.

مراسم تعزیه عاشورا در 10 نقطه آبپخش با کیفیت بالا و با استقبال باشکوه مردم این منطقه برگزار شد.

هیئت ثارالله، هیئت امام حسین(ع)، هیئت حسینیه خادمی و هیئت ابوالفضل‌العباس در شهر آبپخش و هیئت‌های روستای چهاربرج و سایر روستاهای اطراف نیز مراسم تعزیه را اجرا کردند.

عشق و ارادت مردم آبپخش به سالار شهیدان

بخشدار آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حضور باشکوه مردم در این مراسمات اظهار داشت: مردم آبپخش بار دیگر عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان در روز عاشورا نشان دادند.

غلامرضا وفایی افزود: مراسم تعزیه سنتی آبپخش نیز با کیفیت بالایی توسط هیئت‌های عزاداری برگزار شد و هم‌اکنون نماز ظهر عاشورا در حال اقامه است.

وی بیان کرد: حضور در این مراسمات با گذشت 14 قرن نشان دهنده اهمیت و جایگاه امام حسین(ع) است و به فضل خدا روز به روز شاهد حضور بیشتر مردم هستیم.

نظم و امنیت در مراسمات عزاداری آبپخش

رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش از ابتدای ماه محرم تاکنون تمهیدات لازم را برای برگزاری مطلوب مراسمات عزاداری اندیشیده است.

مصطفی رضایی افزود: مراسمات تعزیه سنتی و سینه‌زنی و زنجیرزنی در آبپخش در تمام محلات و هیئت‌ها با نظم و امنیت قابل قبولی برگزار شد و مردم در سوگ سالار شهیدان گریستند.

وی ابراز داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی آبپخش نیز در حد توان و ظرفیت خود در امر برگزاری مراسمات عزاداری مشارکت داشتند.

کیفیت‌بخشی به مراسمات عزاداری

شهردار آبپخش نیز گفت: برگزاری مراسمات عزاداری در شهر آبپخش از سابقه و پیشینه زیادی برخوردار است و به ویژه در شب و روز عاشورا شاهد بیشترین حضور توسط مردم بودیم.

حسین عباسی افزود: کیفیت‌بخشی به مراسمات عزاداری در دستور کار قرار دارد و شورای شهر و شهرداری از هیچ تلاشی برای ارتقای سطح کیفی عزاداری‌ها دریغ نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: جذب جوانان به سمت فعالیت‌های مذهبی و دینی در واقع گامی در مقابله با تهاجم فرهنگی است و باید در این مسیر با برنامه‌ریزی بیشتر گام برداریم.

مشارکت 1400 هیئت مذهبی استان بوشهر در عزاداری عاشورا

رئیس هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نیز با تقدیر از حضور باشکوه مردم در مراسمات عزاداری عاشورا گفت: بیش از 1400 هیئت مذهبی در استان برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را بر عهده دارند.

نوشاد نوشادی افزود: هیئت‌های عزاداری نقش بسیار مهمی در عرضه معارف اهل بیت (ع) دارند و تقویت آنها امری لازم است.

وی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی با زنده نگه‌داشتن شعائر مذهبی و بویژه حرمت خون اباعبدالله‌الحسین (ع) پاسداران واقعی ارزش‌های اسلامی و مذهبی هستند.

نوشادی تاکید کرد: حضور متراکم مردم آبپخش در این مراسمات و ابراز ارادت به سالار شهیدان امری مهم است و در واقع نشان دهنده عمق ایمان و محبت مردم به اهل بیت(ع) است.

بر اساس این گزارش، نماز ظهر عاشورا نیز توسط تمام هیئت‌های مذهبی آبپخش با حضور باشکوه مردم اقامه شد.

انتهای پیام/2452/ل30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول