اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از غوغای عاشوراییان در دیار کریمان

عزاداران کرمانی عاشورا به پا کردند

مردم عزادار استان کرمان همزمان با عاشورای حسینی به خیابان‌ها آمدند و با سینه‌زنی و زنجیرزنی عاشورایی دیگر به پا کردند.

عزاداران کرمانی عاشورا به پا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مردم عزادار استان کرمان همزمان با عاشورای حسینی به خیابان‌ها آمده‌اند و با سینه‌زنی و زنجیرزنی به یاد سالار و سرور شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) عاشورایی دیگر به پا کرده‌اند.

مردم کرمان از صبح امروز با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری به سوگواری و عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش پرداختند.

از هر گوشه شهر کرمان صدای عزاداران حسینی به گوش می‌رسد که با سوز دل و اشک چشم برای سیدالشهدا (ع) سوگواری می‌کنند.

اعضای هیئت‌های عزاداری در کرمان صبح امروز در محل تکیه‌ها و مساجد گردهم آمدند و پس از قرائت زیارت عاشورا به سمت مراکز محوری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از جمله حسینیه ثارالله، مسجد وکیل، صفه‌عزاخانه و ... حرکت کردند.

بعد از ظهر امروز هم عزاداران حسینی به تکیه فاطمیه شهر کرمان می‌آیند تا در خانه مادر امام حسین (ع) به عزاداری و سوگواری بپردازند و مزد عزاداری خود را از حضرت زهرا (س) بگیرند، عزاداران حسینی پس از سینه‌زنی و زنجیرزنی یکصدا فریاد می‌زنند «ما مزد عزاداری از فاطمه (س) می‌خواهیم».

بسیاری از مردم در جلوی هیئت‌های عزاداری گوسفند قربانی می‌کنند و با استفاده از گوشت آن برای عزاداران حسینی غذای نذری می‌پزند.

عزاداران حسینی در ظهر عاشورا هم مانند ظهر تاسوعا نماز جماعت را اقامه کرده و سپس بر سر سفره امام حسین (ع) می‌نشینند و با خوردن غذاهای نذری جان و تن خود را بیمه می‌کنند.

شامگاه عاشورا هم مردم کرمان شام غریبان امام حسین (ع) را در حسینیه‌ها، تکیه‌ها و مساجد برگزار می‌کنند.

مراسم چهل منبرون هم یکی از قدیمی‌ترین مراسم‌های استان کرمان در شام غریبان است که عزاداران حسینی همراه با یک شمع به چهل حسینیه، تکیه و یا مسجد سر می‌زدند و یک شمع در آن مکان روشن می‌کنند.

انتهای پیام/80019/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول