اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مداح پیشکسوت:

اخلاص مهم‌ترین شرط کار مداحی است

یک مداح پیشکسوت، اخلاص را مهم‌ترین شرط مداحی عنوان کرد و گفت: مداحان نباید در این رسالت خطیر به دنبال شهرت و یا پول باشند.

اخلاص مهم‌ترین شرط کار مداحی است

ولی‌الله قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: مداحی شغل نیست بلکه رسالتی بوده که بر دوش فعالان این عرصه گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: مداحان باید به عنوان یک مداح همواره به نوکری امام حسین (ع) و حضور در جلسات ائمه اطهار افتخار کنند.

این مداح پیشکسوت با تاکید بر اینکه مداحی‌ها و عزاداری همراه با خلوص نیت باشد افزود: تبیین واقعه کربلا به مردم از رسالت‌های مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) است.

قاسم‌پور بیان داشت: به طور حتم نهضت عظیم کربلا به بلندای تاریخ بشریت دارای مفهوم و ارزش بوده که تکلیف است تا از سوی مداحان و مبلغان دینی بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه برای مداحان نباید تعداد جلسات در روز مداحی مهم باشد، تصریح کرد: مداحان باید خوب خواندن و ادای تکلیف را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

این مداح پیشکسوت اضافه کرد: برخی از مداحان متأسفانه بسیار کم مطالعه کرده و سطح اطلاعات خود را در حوزه‌های دینی ارتقا نمی‌دهند از این رو توصیه می‌شود تا علاوه بر ارتقا دانش خود دایر محفوظات و اشعار پیرامون ائمه اطهار را گسترش دهند.

قاسم‌پور با تأکید بر اینکه مداح موفق کسی است که دامنه اطلاعات خود را گسترش دهد، گفت: امکان داشته که مستمعان یک مجلس در مجالس مختلف شرکت کرده و این شایسته یک مداح اهل بیت نیست که به صورت کلیشه‌ای مداحی کند.

وی همچنین رعایت ادب در هر مقطع و زمان را برای مداحان امری ضروری عنوان کرد و گفت: مداحان باید بدانند که ادب در همه حال موضوع مهمی است و همواره باید رعایت حال پیشکسوت خود را داشته‎ باشند.

این مداح پیشکسوت، احترام و ادب مداحان به دیگران را نشان دهنده اخلاص کار در افراد حوزه مداحان اهل بیت خواند.

به گزارش فارس، قاسم‌پور از مداحان پیشکسوت ملی بوده که در محضر شخصیت‌های کشور و مردم در اقصی نقاط به اجرای مداحی پرداخته است.

انتهای پیام/63002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول