اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر:

ایستگاه تحقیقاتی پژوهشکده میگو بوشهر امسال تکمیل می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: ایستگاه تحقیقاتی پژوهشکده میگو بوشهر امسال تکمیل می‌شود.

ایستگاه تحقیقاتی پژوهشکده میگو بوشهر امسال تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا عوض‌پور ظهر امروز در بررسی وضعیت روند ساخت ایستگاه تحقیقات تولید میگو عاری از بیماری بوشهر با تأکید بر توجه به تکمیل این مرکز تحقیقاتی، اظهار داشت: موسسه تحقیقاتی شیلات ایران برای تسریع در ساخت و تکمیل آن توجه ویژه‌ای کند.

وی تصریح کرد: استان بوشهر دارای امکانات مهمی در پرورش میگو است که ساخت این ایستگاه تحقیقاتی پرورش‌دهندگان را از لحاظ مصون ماندن میگوهای پرورشی از تلفات ناشی از بروز بیماری تقویت می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با بیان اینکه تولید 70 درصد میگوی کشور در استان بوشهر انجام می‌شود، گفت: این استان دارای زیرساخت‌های لازم تولید و پرورش میگو در کشور است؛ به طوری که اکنون 60 هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش این آبزی شناسایی شده است.

عوض‌پور، ساخت ایستگاه تحقیقاتی پیشگیری از بروز و شیوع بیماری میگو در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: این ایستگاه که دارای پیشرفت مناسبی است تا امسال فاز اول آن راه‌اندازی می‌شود تا خیال پرورش‌دهندگان از جلوگیری از بیماری میگو راحت شود.

وی در پایان یادآور شد: امسال 5 میلیارد ریال به این مهم تخصیص می‌یابد که لازم است موسسه تحقیقاتی شیلات ایران برای تسریع در ساخت آن همکاری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/66006/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول