اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خبر داد

تولید 8 هزار و 500 تن میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: در اراضی پرورشی میگوی استان بوشهر امسال بیش از 8 هزار و 500 تن میگو تولید می‌شود.

تولید 8 هزار و 500 تن میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا عوض‌پور امشب در نشست با پرورش‌دهندگان میگو با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مناسبی در بخش آبزی‌پروری است، گفت: تاکنون 60 هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش آبزیان شناسایی شده است که تاکنون 3 هزار هکتار آن به پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت پرورش میگو در استان بوشهر رو به‌ رشد است گفت: برای کاهش هزینه‌های تولید پژوهشگران مرکز پژوهشکده میگو به غذایی با هزینه کمتر از غذای کارخانه‌ای دست یافته‌اند که می‌تواند در افزایش تولید در هر هکتار و کاهش هزینه‌های تولید نقش داشته باشد.

وی تولید جیره غذایی گیاهی میگوی پرورشی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: غذا یکی از موثرترین موضوعات در تولید میگو است.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: تولید غذا با استفاده از گیاهان نقش مهمی در کاهش هزینه‌های تولید میگو دارد به‌گونه‌ای که تولید میگو با استفاده از غذای کارخانه‌ای سه تن در هر هکتار است در حالی که با غذای جدید به چهار تن هم می‌رسد.

عوض‌پور با بیان اینکه پرورش‌دهندگان میگو امسال افزون بر 8 هزار تن میگو تولید می‌کنند، تصریح کرد: با استفاده از تغدیه جدید، با تولید 8 هزار و 500 تن میگو سالانه بیش از 18 میلیارد تومان کاهش هزینه برای تولید‌کنندگان در بردارد.

وی افزود: استان بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز در صنعت تولید میگو است که هم‌اکنون 70 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

انتهای پیام/66006/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول