اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

منطق امام حسین(ع) منطق غلبه حق بر باطل است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: منطقی که امام حسین (ع) در کربلا از آن دفاع کرد منطق حق و حقیقت است که همیشه و در طول تاریخ بر باطل غالب بوده است.

منطق امام حسین(ع) منطق غلبه حق بر باطل است

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما امروز به سید و مولایمان که در اوج وفاداری به اسلام به همراه یاران با وفایش مسیر شهادت را برگزیده تا مکتب رسول گرامی اسلام پا بر جا بماند افتخار می‌کنیم و معتقدیم بر پایه مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید در مسیر ایجاد و ارتقای معرفت و بصیرت نسبت به مکتب عاشورایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) یک عمل عبادی است و باید مداحان و مرثیه‌سرایان با پرهیز از به کار بردن سروده‌های خود ساخته و غیر‌منطقی سعی کنند حقیقت و فلسفه قیام امام حسین (ع) را تبیین کرده و جامعه با اهداف مقدس این قیام بهتر آشنا شوند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی تلاش دشمنان را در کمرنگ جلوه دادن این عزاداری‌ها یادآور شد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب در شیوه‌های عزاداری پالایش واقعی صورت گرفت و بسیاری از اعمال خرافه که تفکر و مرام دشمنان بود از بین رفت.

برومند ادامه داد: دشمنان با ریز‌بینی در شیوه‌های عزاداری در‌صدد وارد کردن خرافات و شبهات به مجلس امام حسین (ع) هستند تا تاثیر‌گذاری عزاداری‌ها را کمرنگ جلوه دهند در حالیکه امت اسلامی با عشق و ارادتی که در طول تاریخ به امام حسین (ع) داشتند هرگز اجازه ندادند چنین اندیشه‌هایی بر تفکر انسانی و حقیقی غلبه کند.

این مسئول از امام حسین (ع) به عنوان بزرگ پرچمدار حقیقت و اصالت شیعه و جهان اسلام یاد کرد و گفت: همه باید در مسیر اهداف حسینی گام برداریم چرا که دشمنان هرگز قادر نیستند این اهداف ناب را دچار خدشه‌ای کنند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی از عاشورا به عنوان حیات طیبه و پاک اسلام و روح جاری اندیشه آرمانی یاد کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز پرچمدار تفکر حسینی و علوی است که بسیاری از مخالفت‌ها و ستیزه‌جویی دشمنان نیز پایبندی بر این اصل و اصالت است.

برومند تصریح کرد: امروز همه بشریت به حقیقت پیام کربلا معترف هستند و به خوبی می‌دانند که با تکیه بر این فرهنگ غنی است که می‌توان بر دشمنان و گروه‌های معاند انقلاب اسلامی غلبه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحقق اهداف قیام عاشورا را متضمن گسترش دین اسلام و فرهنگ ناب علوی و حسینی توصیف کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) در راستای مبارزه با منکرات و احیای معروفات است و این امام همام با چنین هدف ارزشمندی پا به میدان گذاشت و مانع به حاشیه کشیدن ارزش‌های دین جدش در میان مردم شد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: احیا و جامعیت بخشیدن به دین اسلام خواسته امام حسین (ع) در نهضت عظیم عاشوراست و همه باید در مسیر شناخت این جامعیت و عمل به خواسته‌های اصلی سید‌الشهدا (ع) در مبارزه با یزیدیان روزگار به پا خیزیم و اجازه ندهیم دشمنان بخواهند حق و حقانیت ما را دچار تزلزل و سستی کنند.

انتهای پیام/62003/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول