اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدای رسانه ملی:

مکتب امام حسین(ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: هرکس آزاده باشد به دنبال احیای تفکر امام حسین(ع) است و این مکتب شیعه و سنی، یهودا و نصارا نمی‌شناسد چرا که همه آزادگان و آزادی‌خواهان جهان در پرتو این نهضت جای می‌گیرند.

مکتب امام حسین(ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حسین صوفی عصر امروز در حاشیه یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که اکنون در گر‌گان در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عاشورا حلقه اتصال مسلمانان به خداوند است و حسین خون خداست بنابراین هر انسان آزاده و آزادیخواه می‌تواند رهرو تفکر حسینی و قیام سیدالشهدا(ع) باشد.

وی حضور اهل سنت در اجلاس پیرغلامان حسینی را حلقه واقعی وحدت و انسجام خواند و تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای ظلم پایدار نیست و آنچه پایدار می‌ماند، آزادی، استقلال و پیشرفت است.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همه حادثه کربلا در یک نیمروز اتفاق افتاد، متذکر شد: هرچه از قیام عاشورا می‌گذرد حقیقت آن آشکارتر می‌شود گرچه به ظاهر در آن روز لشکر ظلم پیروز شد اما امروز احیای تفکر حسینی بعد از یک هزار و 300 سال نشان از پیروزی جبهه حق علیه باطل دارد.

صوفی خاطرنشان کرد: اهل زرتشت، مسیحی، سنی و شیعه به دنبال احیای تفکر امام حسین(ع) که نشان از پیروزی مستمر این مکتب در طول تاریخ دارد، هستند.

به گزارش فارس، گلستان در آستانه ماه محرم میزبان یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور بیش از 600 مهمان داخلی و خارجی است.

یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان با حضور چهره‌های مطرح در عرصه مداحی اهل‌بیت(ع) از پنج قاره جهان از دیروز تا 9 آبان‌ماه در شهرستان گرگان در حال برگزاری است.

مهمانان یازدهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از روز سه شنبه وارد گلستان شدند، پس از ورود مهمانان به هریک از مهمانان نشان یازدهمین دوره اجلاس اهداء شد.

همچنین در این اجلاس 24 مهمان خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مصر، عراق و برخی کشورهای اسلامی در کنار پیرغلامان حسینی کشورمان حاضر شدند.

هم‌اکنون اختتامیه یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلای شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/83001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول