اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عاشقان حسین در شب تاسوعا عزاداری کردند

تاسوعای حسینی در شهر لنده + تصاویر

مردم لنده در شب تاسوعای حسینی در غم علمدار کربلا و 72 پرستوی گلگون‌کفن دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

تاسوعای حسینی در شهر لنده + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، شامگاه تاسوعای حسینی مردم لنده در غم حضرت عباس علمدار کربلا و 72 پرستوی گلگون‌کفن دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

کربلا چه قدر شبیه قرآن است؛ آخرین شهدای آن اصغر و عبدالله مثل سوره‌های آخر قرآن کوچک‌اند! کربلا بلوغ عاطفه و اندیشه است، هر کس به بلوغ فکری و عاطفی برسد، عاشورایی است. وقتی هیچ نداری باید همه چیز باشی، این درسی است که زینب به ما آموخت. کربلا زیباترین تابلوی نقاشی است که خداوند بر بوم زمین، ترسیم کرده است.

کربلا بهشت زمین است با قلب‌های سوخته، خیمه‌های آتش گرفته و آسمان داغ سوزان، آری بهشت در آتش متولد می‌شود. ره آورد مطالعه‌ تاریخ، بهت و شگفتی است، تاریخ، خود مبهوت و شگفت‌زده‌ی یک روز خویش است؛ «عاشورا»، سقّای تشنه‌کامان عزّت است، عاشورا، انفجاری از نور و تابشی از حق بود که بر «طور» اندیشه‌ها تجلی کرد و «موسی خواهان» گرفتار در «تیهِ» ظلمت را از سرگردانی نجات بخشید.

عاشورا درخششی بود که در دل دشمن، ترس ریخت و در دل دوست، امید آفرید و مردگان را بیدار ساخت و غافلان را به هوش آورد و «شب» را تا پشت دروازه های شهر شرک و قلعه نفاق، تاراند.گرچه در آن نیمروز سرخ، در آن صحرای آتشگون، در آن کربلای «آزمایش»، قیام قیامت در خون نشست، ولی فریاد رسایت در عمق زمان برخاست. ای حسین!... گرچه در آن «نینوا» نای حقیقت گوی تو را بریدند، امّا ... نوای «حق، حقِ» تو در تاریخ، همچنان ماندگار شد و جاودانه ماند.

 

 

انتهای پیام/82013/ر10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول