اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دسته‌روی دانش‌آموزان ساروی در آستانه تاسوعای حسینی

در آستانه تاسوعای حسینی 30 هزار دانش‌آموز مازندرانی مراسم دسته‌روی همراه با عزاداری به راه انداختند.

دسته‌روی دانش‌آموزان ساروی در آستانه تاسوعای حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ظهر امروز 2 هزار دانش‌آموز ساروی در آستانه تاسوعای حسینی دسته‌روی کردند و ارادت خود را با عزاداری به خاندان آل محمد (ص) ابراز داشتند.

مراسم دسته‌روی دانش‌آموزی با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در همه شهرهای استان انجام شد و حدود 30 هزار دانش‌آموز مازندرانی در روز هشتم ماه محرم آیین دسته‌روی، عزاداری و در برخی از شهرها نیز آیین سنتی تعزیه را اجرا کردند.

حضور پر شور و شعور دانش‌آموزان مدارس مازندران در مراسم دسته‌روی ابراز همدلی و همدردی با شهدای کربلا به وِیژه شهید جوان حماسه حسینی بود.

امروز دانش‌آموزان ساروی در کنار همه همسالان خود با نوحه‌خوانی ابوالفضل العباس(ع) را الگوی برادری باوفا برای خود دانسته و برای ایثارگری این شهید کربلا بر سر و سینه می‌زدند.

دانش‌آموزان ساروی با تجمع در امامزاده یحیی مرکز استان در بین‌الحرمین سیدزین‌العابدین قرار گرفته و با توسل به سید و سالار شهیدان حسین‌بن علی(ع) ظهور حضرت حجت را خواستار شدند.

در این مراسم که با نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و شور حسینی همراه بود رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش در سخنانی با اعلام اینکه حماسه حسینی الگوی ایثارگری جوانان ما در دوران دفاع مقدس بود، گفت: اگر واقعه غدیر و کربلا رخ نمی‌داد اسلام زنده نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم کاوه افزود: حماسه کربلا باید به عنوان الگویی به نسل‌های جامعه انتقال یابد.

وی قیام عاشورا را در چهار محور عنوان کرد و افزود: این چهار محور احیای مظاهر و نشانه‎های اسلام اصیل و ناب محمدی، اصلاح و بهبود وضع مردم سرزمین‌های اسلامی، مبارزه با ستمگران اموی برای تأمین امنیّت برای مردم ستمدیده و فراهم ساختن بستری مناسب برای عمل به احکام و واجبات الهی است.

این مسئول عزت‌مداری و ذلت‌ستیزی را از عوامل تربیتی قیام امام حسین عنوان کرد و یادآور شد: امام حسین(ع) برای حفظ عزت و شرافت زیر بار ذلت نرفت.

این مراسم با هماهنگی روسای آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرستان ساری برگزار شد که امسال به دلیل کیفی کردن آیین عزاداری سهم هر ناحیه یک‌هزار و 500 دانش‌آموز بود.

انتهای پیام/86006/غ30ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول