اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

کارشناس امور استراتژیک مصری در گفت‌وگو با فارس:

سفر وزرای دفاع و خارجه روس به قاهره موجب توسعه روابط دو جانبه می‌شود

کارشناس امور استراتژیک مصری گفت، سفر وزرای دفاع و خارجه روسیه به قاهره موجب توسعه روابط قاهره - مسکو خواهد شد.

سفر وزرای دفاع و خارجه روس به قاهره موجب توسعه روابط دو جانبه می‌شود

«طلعت مسلم»، سرتیپ بازنشسته ارتش مصر و کارشناس امور استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با اشاره به سفر قریب الوقوع وزرای دفاع و خارجه روسیه به مصر گفت: این سفر گام جدیدی در توسعه و گسترش روابط میان قاهره و مسکو تلقی می‌شود.

سرتیپ طلعت مسلم در ادامه افزود: در این سفر و طی دیدارهایی که میان مسئولان دو کشور انجام خواهد شد، نقشه روابط آینده قاهره - مسکو در حوزه‌های مختلف و در راس آنها قضیه خریدهای تسلیحاتی ترسیم خواهد شد.

وی گفت: مسئولان روسی در این سفر تلاش خواهند کرد تا درباره برخی پرونده‌ها از جمله قضیه سوریه و پرونده هسته‌ای ایران از مواضع طرف مصری اطمینان حاصل کنند و درباره نحوه همکاری نظامی با یکدیگر به توافقاتی دست یابند.

مسلم در ادامه افزود: اقدام قاهره به خریدهای تسلیحاتی از مسکو اقدام بسیار خوبی است، به ویژه آنکه روس‌ها در حوزه پدافند هوایی و نیروی هوایی دارای توانمندی‌های چشمگیری هستند. همچنین آنها دارای موشک‌های S300 و S400 هستند که غرب آنها را در اختیار ندارد و موشک‌هایی با برد و قدرت بسیار بالای دفاعی هستند. همان‌طور که روس‌ها دارای نیروی هوایی قدرتمندی هستند که از جمله بزرگ‌ترین و قدرتمندترین نیروها در جهان است.

با این حال این کارشناس امور استراتژیک مصری تاکید کرد که قاهره نباید به روسیه اکتفا کند و این کشور را تنها کشور جایگزین آمریکا کند، بلکه باید دارای روابطی موزون و متعادل با تمام کشورها داشته باشد، از جمله چین و این یکی از مهمترین اصول و پایه‌های استراتژیک هر کشوری را تشکیل می‌دهد که خواهان وابستگی به کشور دیگری نیست.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول