اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

عضو هیئت امنای جریان مردمی مصر در گفت‌وگو با فارس:

مصر از تجارب هسته‌ای ایران در احداث ایستگاه هسته‌ای «ضعبه» استفاده کند

یکی از اعضای هیئت امنای جریان مردمی مصر پس از اعلام از سرگیری اجرای برنامه هسته‌ای این کشور در منطقه «ضبعه»، خواستار استفاده مصر از تجارب هسته‌ای ایران در احداث ایستگاه هسته‌ای «ضعبه» شد.

مصر از تجارب هسته‌ای ایران در احداث ایستگاه هسته‌ای «ضعبه» استفاده کند

«عمر الشال»، عضو هیئت امنای جریان مردمی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، از تعیین مجدد منطقه «ضبعه» به عنوان منطقه‌ای که برنامه هسته‌ای مصر در آن اجرا خواهد شد، پس از مدت‌های طولانی توقف اجرای این برنامه، ابراز خرسندی کرد.

الشال گفت: برنامه هسته‌ای مصر، برنامه‌ای ملی – مردمی است که همگان باید در آن مشارکت داشته باشند و به آن اهمیت دهند، همانگونه که در طرح ساخت سد «العالی» به عنوان یک طرح ملی در زمان حکومت «جمال عبدالناصر» مشارکت داشتند و به آن اهمیت دادند.

عضو هیئت امنای جریان مردمی مصر افزود: به طور قطع مصر به زودی این طرح را آغاز خواهد کرد و بی‌شک با برخی مجازات‌ها و تحریم‌ها به خصوص از سوی آمریکا و تحریک رژیم صهیونیستی مواجه خواهد شد، اما حکومت فعلی یا رئیس جمهوری آینده مصر نباید در برابر این اقدامات سر فرود بیاورد، بلکه باید منافع مصر را در صدر همه امور قرار دهد.   

الشال همچنین بر ضرورت استفاده از تجربه‌های ایران در حوزه انرژی هسته‌ای تاکید کرد و گفت: همکاری هسته‌ای مصر و ایران به مثابه شکستی بزرگ برای آمریکا بوده و تغییرات زیادی در موازنه قوای منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد و باعث نگرانی شدید صهیونیست‌ها خواهد شد.

مصر طرح ساخت راکتور هسته‌ای خود را برای تولید انرژی هسته‌ای اواخر دوران حاکمیت «حسنی مبارک»، رئیس جمهوری مخلوع این کشور در منطقه «ضعبه» بنا نهاد، اما این پروژه پس از مدتی و بعد از برخورد با برخی مشکلات از جمله انقلاب ژانویه 2011، سیطره اهالی بر این منطقه و از بین بردن تمام تاسیسات آن متوقف شد، اما طی روزهای گذشته و پس از برکناری «محمد مرسی»، از منصب ریاست جمهوری و تحولات 30 ژوئن گذشته به ارتش تحویل داده شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول