اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس موسسه طلوع مهر:

حضرت عباس (ع) الگوی ولایت‌مداری در عاشورا بود

مدرس موسسه طلوع مهر گفت: حضرت عباس (ع) در یاری امام حسین (ع) نه تنها حق برادری را ادا کرد بلکه ایشان الگوی ولایت‌مداری در عاشورا به شمار می‌روند.

حضرت عباس (ع) الگوی ولایت‌مداری در عاشورا بود

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به قیام عاشورا و نقش حضرت عباس (ع) در یاری امام حسین (ع) اظهار داشت: به واقع باید حضرت عباس (ع) را بهترین و وفادارترین یار امام حسین (ع) دانست.

وی با تکیه بر تعبیری که امام سجاد (ع) در ارتباط با بصیرت حضرت عباس دارند، تصریح کرد:‌ حضرت عباس (ع) با هوشیاری و بصیرت فراوان و در جایی که حجت خدا تنهاست به عنوان تکیه‌گاه و حامی ولایت در کنار امام حسین (ع) حضور می‌یابد و آن امام معصوم را یاری می‌کند.

مدرس موسسه طلوع مهر اظهار داشت: بصیرت حضرت عباس (ع) الگویی تمام عیار برای مومنان به شمار می‌رود و باید با تاسی از ولایت‌مداری ایشان، بیاموزیم که باید همواره به ولایت وفادار باشیم.

وی با اشاره به لقب حضرت ابوالفضل (ع) تصریح کرد: حضرت عباس به عنوان عبد صالح خداوند نام برده می‌شود و این افتخار نصیب هرکسی نمی‌شود.

ذاکری با تاکید بر این‌که حضرت عباس (ع) با حضور خود در صحنه عاشورا به ما درس‌های فراوانی می‌دهد، اظهار داشت:‌ از ایشان به عنوان بهترین برادر و یاور برای امام حسین (ع) یاد می‌شود چراکه در سخت‌ترین شرایط برادرش را تنها نگذاشت.

مدرس موسسه طلوع مهر از حضرت عباس (ع) به عنوان الگوی شایسته الهی در بصیرت یاد کرد و گفت: حضرت ابوالفضل العباس (ع) با وفاداری به امام زمان خویش، ولایت‌مداری را به والاترین درجه رساند.

انتهای پیام/78005/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول