اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

حضرت عباس(ع) ارتباط بین دیانت و ولایت را درک کرد

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: حضرت ابوالفضل(ع) از جمله کسانی است که ارتباط صحیح بین «حکومت و سیاست» و «دیانت و ولایت» را به زیبایی درک کرد.

حضرت عباس(ع) ارتباط بین دیانت و ولایت را درک کرد

حجت‌الاسلام علی انصاری‌ بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت حضرت عباس(ع) اظهار کرد: حضرت عباس(ع) از فرزندان شجاع و برجسته امیرمومنان(ع) هستند که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات بزرگی بود.

وی با اشاره به حماسه‌‌آفرینی حضرت عباس(ع) در صحنه کربلا گفت: حماسه‌آفرینی و شجاعت فوق‌العاده و حیدری وی در کربلا زبانزد عام و خاص و مورد اعتراف همگان است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی تصریح کرد: علاوه بر اینکه شخصیت فردی حضرت عباس(ع) دارای زوایا و جنبه‌های متعدد و بزرگی است، شخصیت اجتماعی و سیاسی ایشان نیز دارای عظمت و شرافت بسیار والایی است.

وی ادامه داد: علاوه بر آنکه حضرت عباس(ع) شخصی متعبد، زاهد، عارف، عالم، سیاستمدار و دارای سجایای اخلاقی فراوانی بود، در مسائل اجتماعی نیز دارای بینش، دیدگاه بسیار عالی و دارای بصیرتی بسیار نافذ و عمیق بود.

انصاری بویراحمدی عنوان داشت:‌ حضرت ابوالفضل(ع) از جمله کسانی است که ارتباط صحیح بین «حکومت و سیاست» و «دیانت و ولایت» را به زیبایی درک کرد و علاوه بر درک و فهم نظری در زمینه تکریم اصول اساسی حاصل از موارد مذکور کوشا بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) شخصیتی است که در توسعه فرهنگ شناخت ولایت، امامت، جهاد و مبارزه اسلامی به طور جدی کوشا بود و از جمله شخصیت‌هایی است که امام حسین(ع) را در زمینه احیای اسلام اصیل، سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) کمک کرد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) الگوی مبارزه و جهاد فی سبیل‌الله است، گفت: آن حضرت در نشان دادن الگوی مبارزه با عقاید و افکار فاسد پیش‌قدم شد و الگوی طهارت، پاکی، تقوا، اخلاص و قطع نفوذ و مبارزه با عوام‌فریبی بنی‌امیه در رسوایی یزیدیان و نشان دادن چهره واقعی حاکمان آنها بود.

وی تصریح کرد: عباس علمدار(ع) شخصیتی است که در دمیدن روح مبارزه، جهاد و شهادت در راه خدا در صحرای کربلا نقشی اساسی داشته است و در بصیرت‌بخشی به دیگر اصحاب دارای نفوذ عجیبی بود.

انصاری بویراحمدی ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) از جمله نام‌آورانی است که در شناساندن چهره واقعی اهل بیت(ع) به عنوان مصادیق امامت، ولایت و رهبری جامعه جانفشانی کرد.

وی عنوان داشت: حضرت عباس(ع) در تمرکزبخشی و وحدت صفوف اصحاب امام حسین(ع) در جبهه اعتقادی پیروی از امامت امام حسین(ع) و حمایت از آن نقشی محوری و بی‌بدیل داشت.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی تصریح کرد: باید چنین شخصیتی که در حکم یک نایب معصوم در میدان‌های نظری و عملی به زیبایی درخشیده است را به طور مناسب بشناسیم و همه اوصاف و صفات او را مورد بررسی و شناخت قرار دهیم.

وی یادآور شد: لازم است عظمت و شخصیت بزرگ حضرت عباس(ع) را به جهانیان به ویژه جهان اسلام بشناسانیم تا به عنوان الگویی بسیار زیبا و سرمشقی بسیار تاثیرگذار باشد تا انسان‌های آزاداندیش، مبارز و عقل‌گرا از ویژگی‌های ایشان استفاده کنند.

انتهای پیام/78003/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول