اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

وفاداری با حضرت عباس (ع) گره خورده است

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: وفاداری با حضرت عباس (ع) گره خورده و ایثار و فداکاری با روحیات آن حضرت یکی شده است.

وفاداری با حضرت عباس (ع) گره خورده است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: حضرت عباس (ع) یکی از اسوه‌های عاشورا و کربلا است که صفات و ویژگی‌های برجسته و ممتازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ از اوصاف حضرت عباس (ع) به خوبی یاد شده زیرا وی الگوی تمام عیار در زمینه شجاعت، شهامت، رشادت، وفاداری، فداکاری، ایثار، حلم،‌ صبر، تحمل مشکلات، غیرت و غیرتمندی است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به القاب حضرت ابوالفضل(ع) گفت: القابی مانند قمر بنی هاشم، باب الحوائج، ‌سپهسالار و علمدار برای حضرت ذکر شده و این القاب مظهر عشق، ایثار و فداکاری بوده و همه‌ی این اوصاف در عاشورا متجلی است.

وی خاطرنشان کرد: ادب حضرت عباس(ع) مثال‌زدنی است و ادب حضرت در برابر برادرش امام حسین(ع)، اطاعت‌پذیری و حمایت بی‌چون و چرایش از ولی خدا برای تاریخ سرمشق است.

موسوی ادامه داد: حضرت عباس(ع) در جنگ‌های فراوانی به جز حادثه عاشورا و کربلا حضور داشت و در جنگ صفین و کربلا رزم و شجاعتش برای همگان تحیرآمیز بود.

وی عنوان داشت: حضرت عباس(ع) در صحنه عاشورا شکوه و در صحنه کربلا عظمت آفرید، اگر نقش‌آفرینی و فداکاری حضرت عباس(ع) نبود این صحنه ماندگار نمی‌شد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: وفا با حضرت عباس(ع) گره خورده و ایثار و فداکاری با روحیات آن حضرت یکی شده و زمانی که حضرت عباس(ع) آب برمی‌دارد و به یاد فرزندان امام حسین(ع) می‌افتد حتی قطره‌ای از این آب را نمی‌نوشد.

وی عنوان داشت: حضرت عباس(ع) فردی است که امان‌نامه و رجزهای دشمن در او تاثیر نمی‌گذارد زیرا تحت فرمان امام و خدا قرار داشت و همواره این طور بیان می‌کرد، اگر امام حسین(ع) به عنوان امام زمان در امان باشد، من امان نمی‌خواهم.

موسوی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) در زمینه خرد، عقل، عشق و ایثارگری نمونه است، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) تنها به قد و قامتش نمی‌نازد بلکه درک و عقلش بسیار رشیدتر است زیرا رشادت در مبانی توحیدی و اعتقادی حضرت عباس(ع) ریشه دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) خود را متصل به مخزن اصلی می‌داند بنابراین از هیچ چیز نمی‌ترسد و به ما می‌آموزد که نباید از احدی هراس داشت.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان داشت: حضرت عباس(ع) جلوه‌ای از جلوه‌های فداکاری، عشق و ایثار را در عاشورا به منصه ظهور رساند و مظهر اوصاف پسندیده است بنابراین باید از این مظهر عشق، ایثار و وفا درس بگیریم.

انتهای پیام/78003/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول