اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

مرجعیت و مقبولیت علمی اولویت برنامه 5 ساله دانشگاه آزاد است

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرجعیت و مقبولیت علمی اولویت برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی است.

مرجعیت و مقبولیت علمی اولویت برنامه 5 ساله دانشگاه آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با حضور دکتر حیدرعلی شایانفر معاون هماهنگی و نماینده تام‌الاختیار سرپرست عالی دانشگاه، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در واحد زنجان برگزار شد.

در این جلسه دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان زنجان از لحاظ کمی و کیفی به نحو مطلوبی گسترش پیدا کرده است، اما باید در بعد کیفی باید بیشتر کار کرد، افزود: برنامه کاری آینده منطقه 20 بر گسترش رشته‌های کاربردی با توجه به نیازهای استان و منطقه خواهد بود و گسترش تحصیلات تکمیلی از الزامات توسعه این منطقه است و در همین راستا بیش از 80 پرونده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا برای بررسی و تصویب به وزارت علوم ارسال شده است.

علیرضا فیروزفر با بیان ویژگی‌های جغرافیایی منحصر به فرد استان زنجان گفت: موقعیت جغرافیایی مناسب استان و همجواری با استان‌های مختلف و نزدیکی به مرکز می‌تواند در روند توسعه بهتر منطقه 20 مؤثر واقع شود.  

در ادامه معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و تسلیت ایام، گفت: جلسات هیئت‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به منظور تصویب آیین‌نامه‌های داخلی و تعیین تعداد و اعضای کمیسیون دایمی و کمیته نظارت بر اجرای مصوبات و تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس طرح جامع آموزشی استان زنجان برای سال 1393 و تأیید ظرفیت پذیرش سال 1392 برگزار می‌شود.

حیدرعلی شایانفر با اشاره به پیام دکتر میرزاده سرپرست عالی دانشگاه افزود: مدیریت جدید دانشگاه گسترش ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در فضای واحدها و مراکز، شفاف‌سازی، صداقت، دینداری، قانون‌مداری و توسعه آموزشی- پژوهشی دانشگاه، حرکت به سمت تبدیل علم به ثروت، مرجعیت و مقبولیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را از اولویت‌ها و محورهای اساسی برنامه‌های پنج ساله این دانشگاه برشمرد.

وی همچنین هدف از تشکیل هیئت امنای استانی را تمرکززدایی و ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری‌ها با استفاده از خرد جمعی و افزایش انگیزه برای مشارکت در توسعه آموزش عالی دانست و اظهار داشت: بر اساس نیازسنجی‌های منطقه‌ای و استانی کیفیت تصمیم‌گیری‌ها در راستای توسعه دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها، دقت بیشتری در راستای توسعه آموزش و پژوهش پیدا خواهند کرد که این امر منجر به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پژوهشی در استان خواهد شد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با استناد به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخشنامه‌های موجود در زمینه ترکیب و وظایف هیئت‌های امنای استانی پرداخت و تأکید کرد: سرپرست عالی دانشگاه بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل هیئت‌های امنای استانی و فعال شدن این هیئت‌ها تاکید ویژه دارند.

شایانفر اذعان کرد: در این استان تمامی اعضای شانزده نفره هیئت امنا، دارای حکم رسمی بوده و تعداد 11 نفر از اعضا از ترکیب شانزده‌گانه حضور یافتند.

لازم به ذکر است در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، آیین‌نامه‌های داخلی، تصویب و هفت نفر به عنوان اعضای کمیسیون دایمی با رای اکثریت اعضا انتخاب و معرفی شدند و انتخاب اعضای کمیته نظارت بر اجرای مصوبات به جلسه آینده هیئت امنا موکول شد.

همچنین در مورد ظرفیت پذیرش دانشجو در استان نیز بحث و تبادل نظر و مقرر شد طرح جامع آموزشی استان در کمیسیون دایمی هیئت امنا مطرح و برای ظرفیت پذیرش سال آینده با توجه به این طرح در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بررسی‌های لازم انجام تا در سقف مصوب ظرفیت پذیرش در سال آتی دانشگاه مورد توجه قرار داده شود.

در ضمن ظرفیت پذیرش سال‌های 1391 و 1392 نیز به اطلاع اعضای هیئت امنای استان رسید.

در ادامه این جلسه آیت‌الله خاتمی امام جمعه زنجان و مهندس انصاری استاندار زنجان و حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای جلسه به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مرتبط با جلسه پرداختند.

انتهای پیام/2308/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول