اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری کردستان

چهارمین نمایشگاه کتاب در سنندج برپا می‌شود

رئیس حوزه هنری کردستان از برپایی چهارمین نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به همت حوزه هنری در سنندج خبر داد.

چهارمین نمایشگاه کتاب در سنندج برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه بزرگ کتاب  با موضوعات مختلف به مناسبت هفته کتابخوانی به همت حوزه هنری استان کردستان از 25 آبان تا 2 آذرماه 92 با 30 درصد تخفیف در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اکثر جامعه شناسان معتقدند اقوام و مللی که با مطالعه مانوس بوده و کتاب و کتابخوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته‌اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه‌های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل‌های دیگر منتقل کنند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به تأکید صریح آموزه‌های دینی در زمینه موضوع کتاب، افزود: در قرآن کریم بارها از واژه« کتابت» سخن به میان آمده است و خداوند متعال وصف کتابت را به خود منصوب فرموده و می‌فرماید« وکتبنا فی الارواح» و بر همین اساس است که معصومین (ع) کتاب و کتابخوانی را یک فریضه برای امت عنوان کرده‌اند.

مرادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص توصیه‌های فراوانی دارند، متذکر شد: از دیدگاه معظم‌له «کتابخوانی باید مثل خوردن و خوابیدن و سایر کارهای روزانه در زندگی مردم وارد شود» و «کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک سیره و سنت در بین مردم رواج پیدا کرده و به بچه‌ها یاد داده شود » و این نشان از اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه این فرهنگ برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است تا ضمن ایجاد انگیزه، علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

مرادی افزود: به همین منظور در سال‌جاری حوزه هنری استان کردستان در مناسبت‌های مختلف نمایشگاه‌های متعددی را در حوزه کتاب برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین نمایشگاه کتاب با بیش از 3 هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، دفاع مقدس، تاریخی، سیاسی، علمی و آموزشی، ادبی، کامپیوتر و دیگر حوزه‌ها به مدت یک هفته در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان یادآور شد: در این نمایشگاه کلیه کتب با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود و بازدید از نمایشگاه برای تمام علاقه‌مندان از ساعت 10 تا 21 شب آزاد است.

انتهای پیام/79002/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول