اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

آمادگی مجلس برای تصویب قوانینی برای افزایش جمعیت

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین تشویقی برای افزایش جمعیت آمادگی دارد.

آمادگی مجلس برای تصویب قوانینی برای افزایش جمعیت

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای افزایش جمعیت تصریح کرد: امروز همه به خوبی دریافته‌ایم که بزرگ‌ترین سرمایه هر ملتی و بزرگ‌ترین عامل هر تمدنی جمعیت است.

وی با بیان اینکه برای این مسئله در دین مبین اسلام هم تاکید شده است اظهار کرد: باید واقعاً به این موضوع جامه عمل بپوشانیم که البته بخش عمده‌ای از تحقق آن به مدیران برمی گردد که تمهیدات را فراهم کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی  مشکلات در مسیر ازدواج جوانان که ارتباط مستقیمی با افزایش جمعیت داشته افزود: ما از بانک‌ها انتظار داریم که تسهیلات ازدواج را به جوانان پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در حالیکه مسئله افزایش جمعیت مطرح شده از سوی دیگر با مشکلات پرداخت وام‌ها مواجه هستیم که باید در این زمینه توسط دولت تدبیر شود و ما همواره نسبت به عملکرد برخی از مسئولان بانک‌های استان انتقاد داشته که در این مسیر برخی مشکلات را ایجاد می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به طور حتم تنها راه تمدن ایران اسلامی این بوده که جمعیت به صورت منطقی رشد کند.

وی ادامه داد: اکنون موضوعی که باید به توازن جمعیتی کشور کمک کند حفظ جوانی جمعیت کشور و عدم سرازیر شدن جمعیت کشور به سمت سالمندی است.

به گفته جعفری، بایستی با افزایش فرهنگ فرزندآوری و ایجاد زمینه‌هایی برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری و ازدیاد تعداد نفرات خانواده، جامعه را از خطر کاهش نسل و پیری دور کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا تأمین نیازهای زیرساختی و ایجاد امکانات آموزشی، بهداشتی و علمی و همچنین ایجاد شرایط لازم برای خانواده‌ها را مهم‌ترین پیش شرط فرزند آوری و تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزایش مدت مرخصی زنان باردار را از سیاست‌های تشویقی مجلس و همچنین دولت به منظور تحقق افزایش جمعیت کشور و ایجاد انگیزه به فرزندآوری برشمرد.

انتهای پیام/63002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول