اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اعلام کرد

اعطای کارت اعتباری برای جمعیت فعال اقتصادی آذربایجان غربی

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: کارت اعتباری برای جمعیت فعال اقتصادی از شاخص‌ترین اهداف وزارت‌‌خانه بوده و برای کارجویان و کلیه شاغلان آذربایجان غربی به تبع طرح کشوری این کارت اعطا خواهد شد.

اعطای کارت اعتباری برای جمعیت فعال اقتصادی آذربایجان غربی

احمد دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ایجاد بانک اطلاعاتی نظام بازار کار جزو برنامه‌های جدید وزارت‌خانه است.

وی ابراز داشت: طرح اعطای کارت اعتباری مهارت‌آموزی شغل‌یابی به جویندگان کار شاخص‌ترین اهداف وزارت‌خانه بوده و طرح ملی اعطای کارت اعتباری برای جمعیت فعال اقتصادی که شامل کارجویان و کلیه شاغلان کشور است در مرحله نخست برای کارجویان صادر خواهد شد.

دهقان تصریح کرد: پشتوانه اجرای این طرح همان سیاست‌های کل ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای حمایت موثر از بیکاران در راستای افزایش توانمندی آنان برای دسترسی به اشتغال پایدار است.

وی ادامه داد: دومین پشتوانه ماده 107 قانون کار جمهوری اسلامی ایران در اجرای اهداف قانون اسلامی و ایجاد اشتغال مولد و بالا بردن دانش فنی کارگران بوده که وزارت تعاون را مکلف کرده امکانات آموزش را فراهم سازد.

دهقان یادآور شد: سومین پشتوانه نیز ماده 17 آیین‌نامه اجرایی و ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بوده که به تصویب هیئت وزیران وقت رسیده است.

وی متذکر شد: امید است این برنامه که با هدف ایجاد بانک اطلاعات جامع و به هنگام از جویندگان کار بوده در کل کشور اجرایی شود.

دهقان اعلام کرد: توسط این کارت جویندگان کار از حمایت مالی به منظور کسب آموزش و مهارت و مشاوره شغلی بهره‌مند شده و هر 6 ماه یک‌بار اطلاعات جویندگان کار به روز می‌شود.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در پایان اذعان داشت: اگر این برنامه در کل کشور اجرایی شود به نوعی حمایت از جویندگان کار تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/61005/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول