اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد

هزینه‌کرد 800 میلیون تومانی برای مسجد روستای یلقون آغاج تکاب

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: برای مسجد یلقون آغاج در تکاب 800 میلیون تومان هزینه شده است.

هزینه‌کرد 800 میلیون تومانی برای مسجد روستای یلقون آغاج تکاب

حجت الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ساخت مساجد توسط افراد خیر صورت می‌گیرد ولی چند سالی بود که دولت بودجه‌ای را برای ساخت مساجد قرار می‌داد و این بودجه توسط ادراه اوقاف و امور خیریه داده می‌شد.

وی افزود: در بحث مساجد نیز وقف‌هایی داریم به طوری که بیشتر موقوفات ما مربوط به مساجد است.

مصائبی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت مساجد، در بعضی از موارد زمین توسط افراد خیر وقف شده و هزینه ساخت آن را نیز ما با جذب اعتبار از خیرین تهیه می‌کنیم و یا در زمینه‌ای نیز مسجد از درآمد موقوفه ساخته می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ابراز داشت: در بحث مساجد در تکاب مسجد روستای یلقون آغاج که خود روستا شش دانگ موقوفه هست مبلغ 800 میلیون تومان هزینه شده که به زودی افتتاح خواهد شد.

مصائبی یادآور شد: در بحث امامزادگان نیز 10 بقعه با پروژه‌های مختلف در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب و نقده در حال عملیات عمرانی است.

وی به بقعه متبرکه خلیلان در دروازه مهاباد ارومیه اشاره و عنوان کرد: بقعه متبرکه خلیلان در دروازه مهاباد ارومیه در سال 92 برای نخستین بار احیا شده که مساحت بقعه مذکور 50 مترمربع بوده و به صورت مخروبه درآمده و درب آن سال‌ها بسته بود و هیچ زائری مراجعه نمی‌کرد.

مصائبی تصریح کرد: با همکاری شهردار ارومیه، مدیرعامل سابق سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری، شهردار منطقه دو و علمای شهر عملیات بازسازی و توسعه آن آغاز شد.

وی ادامه داد:  پس از تخریب مناطق فرسوده و متروکه مساحت بقعه با واگذاری اراضی مجاور بقعه که انباری‌های شهرداری بود مساحت آن از 50 به 800 مترمربع افزایش یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی یادآور شد: محوطه بقعه کاملا تسطیح و در حال دیوارکشی است که در حال مقاوم سازی گنبد و طراحی طرح جامع بقعه مذکور هستیم.

انتهای پیام/61005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول