اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز:

جذب سرمایه‌گذار تابع عرضه و تقاضا است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جذب سرمایه‌گذار مانند سایر مقولات اقتصادی تابعی از جریان عرضه و تقاضا است.

جذب سرمایه‌گذار تابع عرضه و تقاضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محسن معین عصر امروز در سیزدهمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: ما تابع یک قانون اقتصادی شناخته شده به نام عرضه و تقاضا هستیم به این معنا که شهرداری مانند فروشنده باید به سلیقه مشتری خود بها بدهد.

وی افزود: برخی عنوان می‌کنند که شیراز از نظر تجاری اشباع شده اما باید در نظر داشت که اگر اشباع شده باشد این میزان اقبال برای آن وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بخش بزرگی از درآمد شهر از بخش تجاری و مسکونی تامین می‌شود و شیراز از گذشته به عنوان قطب تجاری جنوب کشور در عرصه فضای تجاری مورد اقبال سرمایه‌گذاران بوده است.

معین اضافه کرد: یکی از افتخارات شورای سوم این بود که بودجه شهرداری در این دوره سه برابر شد و امروز شیراز از این نظر به اصفهان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آن که مشهد در سال‌های گذشته از شیراز عقب‌تر بود امسال 2 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه دارد که در قیاس با بودجه یک‌هزار و 500 میلیاردی تومانی شهرداری شیراز بسیار بهتر است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: از بودجه یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی امسال کمتر از یک‌پنجم آن سرمایه‌گذاری است در حالی که مشهد بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد.

معین بیان کرد: با وجود تلاش‌های ارزنده شهرداری شیراز باید در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد چرا که شیراز تنها در گردشگری و زیارت بسیار بیشتر از این مبالغ ظرفیت دارد.

به گزارش فارس؛ در این جلسه مباحثی در مورد افزایش تعرفه هزینه‌های خدماتی سازمان تاکسیرانی مطرح شد و علی زحمتکش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و منصور مفتاحی، مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری این شهر مباحثی را مطرح کردند که در پایان شورا با افزایش تعرفه دریافتی از رانندگان تاکسی برای استفاده از خدمات حمل مسافر، خطوط ویژه، بیمه و ... موافقت کرد.

همچنین در جلسه امروز شورا، اصلاح مفادی از آیین‌نامه اجرایی نحوه هزینه‌کرد اعتبار ماده 17 بودجه شهرداری با وجود اصرار رئیس کمیسیون فرهنگی مبنی بر لزوم پاسخ‌گویی این کمیسیون به افراد خواستار مساعدت مالی، برای انجام پاره‌ای اصلاحات به کمیسیون بازگشت.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول