اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شیر پگاه گیلان خبر داد

افزایش نرخ شیر خام در گیلان

مدیرعامل شیر پگاه گیلان از افزایش نرخ شیر خام از یک‌هزار و 110 تومان به یک‌هزار و 300 تومان در این استان خبر داد.

افزایش نرخ شیر خام در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدجعفر میر عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات گیلان با اشاره به فرآوری روزانه 105 تن شیر خام در کارخانه شیر پگاه گیلان اظهار کرد: شرکت مذکور از ابتدای امسال تاکنون 40 میلیارد تومان فروش داشته است.

وی تامین شیر خام را از مشکلات تولید فرآورده‌های لبنی در گیلان عنوان کرد و افزود: دامداری‌های استان تنها 20 درصد شیر مصرفی کارخانه‌های گیلان را تامین می‌کنند.

میر با بیان اینکه 80 درصد شیر خام مورد نیاز کارخانه‌های لبنیات گیلان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود، تصریح کرد: ایجاد دامداری در استان‌های از سیاست‌های شرکت شیر پگاه است.

مدیرعامل شیر پگاه گیلان به راه‌اندازی دامداری در استان‌های فارس و زنجان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی دامداری در استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

وی بی‌ثباتی نرخ شیر خام را از مشکلات تولیدکنندگان لبنیات در گیلان دانست و بیان کرد: افزایش نرخ شیر خام صادرات این محصول را با مشکل مواجه کرده است.

میر با اشاره به افزایش 100 تومانی نرخ شیر در آبان جاری نسبت به ماه گذشته، یادآور شد: نرخ مصوب یک‌هزار و 110 تومانی شیر خام بی‌رنگ شده و فروشندگان نرخ یک‌هزار و 300 تومان را از ما طلب می‌کنند.

*تخلیه 961 هزار تن کالا در گیلان

ناظر گمرکات گیلان نیز در جلسه مذکور از تخلیه 961 هزار و 182 تن کالا در هفت ماه امسال در استان خبر داد و گفت: سال گذشته در مدت مذکور 2 میلیون و 757 هزار و 694 تن کالا در استان تخلیه شد و 65 درصد کاهش تخلیه کالا داریم.

پرویز تقوی وزن کالای بارگیری شده در هفت ماه امسال در گمرکات گیلان را یک‌میلیون و 113 هزار و 759 تن اعلام کرد و افزود: سال گذشته 2 میلیون و 705 هزار و 168 تن کالا در استان بارگیری شد و 59 درصد کاهش بارگیری داریم.

وی وزن واردات ترخیص شده از گمرکات گیلان در هفت ماه امسال را یک‌میلیون و 4 هزار و 403 تن دانست و بیان کرد: سال 91 در مدت مذکور مقدار 2 میلیون و 447 هزار و 721 تن کالا از گمرکات گیلان ترخیص شد و با 60 درصد کاهش ترخیص کالا مواجه هستیم.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول