اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای شهرستان سنندج:

پیام احیای امر به معروف با معرفت عاشورایی گسترش می‌یابد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سنندج گفت: پیام احیای این دو فریضه الهی با معرفت عاشورایی و حسین‌شناسی گسترش می‌یابد.

پیام احیای امر به معروف با معرفت عاشورایی گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالحسین یوسفی عصر امروز در همایش عاشوراییان حسینی که با حضور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و حوزه‌های بسیج محلات و هیئت‌های مذهبی و گروه‌های تذکر لسانی در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد اظهار کرد: امام حسین (ع) برای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به صحرای کربلا رفت و جان خود و فرزندان و یارانش را فدا کرد.

وی تصریح کرد: ترویج پیام احیای امر به معروف و نهی از منکر نیاز داشتن معرفت عاشورایی و حسین‌شناسی است.

وی عنوان کرد: از آنجا که نظام ما در مسیر اسلام حرکت می‌کند و اساس و پایه آن را نیز ارزش‌های دینی تشکیل داده است لذا احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما بر عهده تمامی اقشار مردم است.

فرمانده سپاه سنندج امر به معروف و نهی از منکر را یکی از کارسازترین تعاملات اجتماعی خواند و خاطرنشان کرد: معنا و اصول اساسی این فریضتین الهی باید به خوبی برای مردم بیان شود تا همه با آگاهی قدم در راه احیای آن بردارند.

یوسفی با اشاره به اینکه نهی از منکر به صورت تذکر لسانی بهترین عامل در اصلاح جامعه است، بیان داشت: افرادی که اقدام به تذکر لسانی می‌کنند باید فردی مومن و معتمد مردم باشد تا سخنانش اثر و نتیجه مطلوب و مناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: روحانیون و اساتید دانشگاه و معلمان باید کیفیت معروفات و منکرات را برای عموم مردم و جامعه مورد تعلیم و تعلمشان شرح دهند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سنندج تصریح کرد: خوشبختانه امسال تمامی مسئولان شهرستان با دریافت قیام امام حسین(ع) وارد میدان شدند و اقدامات مناسبی را انجام دادند.

یوسفی بیان داشت: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرها، بخش‌ها ستاد و در روستاها نیز شورای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده است.

گفتنی است، در ادامه این مراسم یکی از شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به قرائت شعرهایی در خصوص واقعه کربلا پرداخت و در پایان نیز از مروجان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سنندج با دادن لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/79003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول