اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفتم آذرماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدین محلاتی در شیراز

امام جمعه موقت شیراز از برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدین محلاتی در این شهر خبر داد.

برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدین محلاتی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگداشت این شخصیت سیاسی، فرهنگی و حوزوی که مظهر تقوا و مبارزه با استعمار پیر انگلیس است برای نخستین بار در شیراز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ابعاد فقهی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی و مبارزاتی ایشان از دیگر اهداف برپایی این همایش است.

دبیر همایش بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدین محلاتی شیرازی تصریح کرد: استان فارس در طول تاریخ از نظر فرهنگی و علمی با داشتن شخصیت‌هایی مانند سعدی در شعر و ادب، حافظ در عرفان و غزلیات، ملاصدرا در فلسفه و منطق و میرزای شیرازی در بعد فقهی در قله قرار گرفته است.

رضوی اردکانی بیان داشت: گذشت زمان عظمت و ابعاد خاندان بزرگ محلاتی را در جامعه کم‌رنگ کرده و شخصیت آیت‌الله محلاتی نزد اقشار جامعه ناشناخته مانده است.

وی اضافه کرد: همایش بزرگداشت آیت‌الله محلاتی از سوی آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، استاندار، سپاه فجر، آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و سازمان‌های اداری برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز ابراز داشت: در حاشیه این همایش، کتاب مردی بزرگ از خطه فارس با مقدمه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در مورد زندگی‌نامه ، شخصیت و خاندان این عالم مجاهد است تجدید چاپ می‌شود.

رضوی اردکانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهاءالدین محلاتی در سال 1313 هجری قمری در نجف متولد شده و سپس به شیراز هجرت می‌کند.

وی در پایان عنوان داشت: پدر ایشان آیت‌الله شیخ جعفر محلاتی فتوای مبارزه با استعمار انگلیس که در بوشهر مستقر بودند را صادر و موفق می‌شود با کمک 700 رزمنده و عشایر استان فارس، 400 نیروی انگلیسی را به دریا ریخته و عده بسیاری را به هلاکت برسانند.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول