اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر:

500 کیلومتر کانال انتقال آب اجرا می‌شود

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر از افتتاح دو سد معیشتی در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: با اجرای این سدها 500 کیلومتر کانال آبرسانی به مزارع کشاورزی اجرایی می‌شود.

500 کیلومتر کانال انتقال آب اجرا می‌شود

سید حمید عباداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با هدف توسعه بخش کشاورزی و بهره‌گیری از منابع عظیم آبی احداث سدهای معیشتی و استخراج ذخیره آب در اولویت جدی قرار گرفته است.

وی توجه به این حوزه در رونق‌بخشی به کشاورزی و احیای روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌‌های بی‌رویه را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: احداث سدهای معیشتی در رونق، عمران و آبادانی و افزایش تولید محصولات کشاورزی موثر است.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر از در حال احداث بودن 14 سد معیشتی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال به لحاظ کمبود اعتبارات قادر نشدیم همه این طرح‌ها را به مرحله عملیاتی برسانیم اما با اولویت تلاش می‌کنیم تا با تامین منابع اعتباری به ویژه از محل طرح توسعه کشاورزی و پایلوت این مجموعه‌های عظیم را تکمیل کرده و آماده بهره‌برداری کنیم.

عباداللهی گفت: در روزهای گذشته شاهد افتتاح سد معیشتی قورت‌تپه به ظرفیت آبیاری 100 هکتار اراضی بودیم که با هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این مسئول از افتتاح دو سد معیشتی در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: با اجرای این سدها 500 کیلومتر کانال آبرسانی به مزارع کشاورزی اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر با ابراز خرسندی از همت نماینده مردم مشگین‌شهر در اخذ مجوزهای لازم برای اجرای طرح پایلوت کشاورزی در مشگین‌شهر ادامه داد: انتظار عمومی این است که طرح‌های بخش کشاورزی با قوت و قدرت ادامه پیدا کرده و به سرانجام برسد تا این طرح‌ها نویدبخش عمران و آبادانی روستاها و بستر‌ساز آغاز مهاجرت‌های معکوس به روستاها باشد.

عباداللهی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در قالب طرح پایلوت کشاورزی در مشگین‌شهر بیش از ده‌ها پروژه در بخش زراعت و باغداری در حال اجرا است که با تکمیل آن اولویت اول توسعه مشگین‌شهر که همان کشاورزی است، تحولی واقعی خواهد داشت.

انتهای پیام/62004/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول