اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

آماری از دانش‌آموزان معتاد نداریم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: آمار دقیقی از اعتیاد دانش‌آموزان به مواد مخدر در استان اردبیل وجود ندارد اما به یقین در‌صدی از دانش‌آموزان به این مواد آلوده هستند.

آماری از دانش‌آموزان معتاد نداریم

شکرالله فخیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما تاکنون با 15 دستگاه دولتی و غیر‌دولتی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردیم تا در حوزه فرهنگی و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی یکی از این دستگاه‌های فعال و پرتلاش را آموزش و پرورش در حوزه آگاه‌سازی دانش‌آموزان و پیشگیری واقعی از اعتیاد به مواد مخدر اعلام کرد و گفت: ما آمار دقیقی از اعتیاد دانش‌آموزان به مواد مخدر در فضاهای آموزشی و پرورشی نداریم اما قطعاً چنین گرایش‌هایی وجود دارد که با اقدامات پیشگیرانه می‌توان جلوی آن را گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با ابراز نگرانی از پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر در سطح کشور و استان اردبیل تصریح کرد: این آمارها هشداری است برای همه خانواده‌ها و والدین و مربیان که بکوشند مراقبت بیشتری از فرزندان داشته باشند تا بستر و زمینه گرایش به اعتیاد جوانان و نوجوانان به مواد مخدر فراهم نیاید.

فخیمی از برگزاری 17 عنوان برنامه در سال‌جاری در سطح استان اردبیل برای مبارزه بی‌امان با زمینه‌ها و بسترهای مصرف مواد مخدر و آگاه‌سازی خانواده‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مقاطع مختلف سنی خبر داد و گفت: امیدواریم این دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مفید به فایده باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر بحث پیشگیری و کاهش تقاضا مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بیشترین هدف‌گذاری ما روی آحاد سالم جامعه است تا از گرایش آنها به مواد مخدر جلوگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان داشت: اگر شدت مبارزه در سال‌های 76 تا 89 مشهود و معلوم بوده است از سال 89 با اصلاح قانون و بیمار تلقی شدن معتادان هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی است تا فضای زندان از وجود معتادان خالی شده و با انتقال به کمپ‌‌های مراقبتی با سوداگران عمده مرگ برخورد جدی شود.

فخیمی با بیان اینکه حوزه کاهش تقاضا و فعالیت در این زمینه در اولویت قرار دارد، افزود: به دلیل هجوم رسانه‌های بیگانه در تبلیغ مواد افیونی و قرص‌های روان‌گردان ضروری است نوجوانان و جوانان ما از فضاهای آلوده دور باشند و با مقابله همه جانبه بتوانیم زمینه رفع برخی از نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را در این زمینه فراهم کنیم.

وی در پایان سخنان خود شماره تلفن ملی اعتیاد را با شماره تماس 09628 یادآور شد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: این خط  ملی در اختیار تمامی خانواده‌ها و افراد گرفتار یا در معرض آسیب اعتیاد است تا با دریافت مشاوره‌های رایگان بتوانند در عرصه سالم‌سازی خانواده کوشش و تلاشی همه‌جانبه داشته باشند.

انتهای پیام/62003/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول