اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف تویسرکان خبر داد

بهره‌مندی 1000 نفر از طرح تربیت حافظان قرآن در تویسرکان

مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان از شرکت بیش از یک‌هزار نفر برای بهره‌مندی از طرح تربیت حافظان قرآن خبر داد.

بهره‌مندی 1000 نفر از طرح تربیت حافظان قرآن در تویسرکان

مهدی محمد‌ظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، تعهد اوقاف شهرستان برای طرح تربیت حافظان قرآن را 850 نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از یک هزار نفر برای بهره‌مندی از طرح تربیت حافظان قرآن در بیش از 40 کلاس‌ زیر نظر اوقاف و امور خیریه شرکت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی در چهار گروه حفظ جزء 30 ویژه سنی هفت تا 12 سال، جزء 30 و یک رده سنی 13 تا 18، جزء 30 یک و 2 مختص 19 سال به بالا و حفظ موضوعی قرآن کریم بدون محدویت سنی برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به اینکه انس به کلام خداوند راه را برای انسان روشن و او را از گمراهی رهایی می‌بخشد، بیان کرد: اشاعه مضامین و مفاهیم قرآن در اجتماع  پیوند اقشار جامعه به ویژه نسل جوان با ارزش‌های الهی را مستحکم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که نور قرآن در آن گسترده باشد موفق است، بیان کرد: جریان‌بخشی آیات قرآن در بین آحاد مردم ناهنجاری‌ها را کاهش و مسیر دستیابی به اهداف و آرمان‌های جامعه را تسریع می‌بخشد.

محمد‌ظاهری به اجرای مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این طرح به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری در فراگیری آموزش‌های قرآنی و تربیت نخبگان در اوقاف و امور خیریه تویسرکان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن این طرح اهداف قرآنی را در جامعه نشر می‌دهد، گفت: بر همین اساس اداره اوقاف با همکاری مؤسسه‌های قرآنی کلاس‌های حفظ قرآن را در سطح شهر و روستاهای شهرستان برگزار کرده است.

مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان ابراز کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم به صورت مستمر در سطح شهر و روستاهای تویسرکان با آموزش مربیان مجرب و متبحر در حال اجراست.

وی با اشاره به اجرای این طرح در جوار بقاع و امامزاده‌های تویسرکان گفت: حضور نسل نواجون و جوان در جوار کانون‌های معنوی، مسیر زندگی آینده را با پشتوانه اصول و آموزه‌های الهی رهنمون می‌شود.

محمد‌ظاهری با بیان اینکه همه می‌توانند از این طرح ارزشی بهره ببرند، متذکر شد: اداره اوقاف و امور خیریه در هر نقطه شهرستان که تعداد قرآن‌آموزان به حد نصاب برسد کلاس تشکیل خواهد داد.

وی افزود: قرآن‌آموزان فعال در حفظ کلام نور در طرح تربیت حافظان قرآن در مرحله بازدید مسئولان، تقدیر و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول